به گزارش می متالز، در سالهای اخیر همزمان با توسعه فناوریها و تغییر انتظارات مشتریها، روشهای کاری بانکها نیز تغییر کرده و موضوعهای جدیدی در مرکز توجه مدیران این نهادها قرار گرفته است. جهانی شدن صنایع بهویژه در صنعت بانکداری نمود پیدا کرده و بانکها خود را ملزم دیدهاند مقررات جدیدی تدوین کنند و هماهنگتر از قبل به ارائه خدمات به مشتریها بپردازند.
توسعه فناوری عامل محرک بسیاری از تغییرات در صنعت بانکداری است و در آینده قابل پیشبینی این تاثیر ادامه پیدا خواهد کرد. شکلگیری شرکتهای فعال در حوزه فناوری مالی و توسعه فعالیت آنها سبب شده بانکهای سنتی مجبور شوند در عملکرد خود تغییراتی ایجاد کنند از بازار حذف نشوند. این شرکتها به سمت تصاحب زنجیره ارزش بانکها در حرکت هستند و در واقع بین بانک و مشتریها قرار گرفتهاند.
در سالهای اخیر روندهای جدیدی در صنعت بانکداری جهان آغاز شده؛ البته عموما بانکها در کشورهای توسعهیافته و نوظهور به این روندها توجه نشان میدهند. اما ضروری است در کشورهای در حال توسعه نیز بانکها به تغییر محیط فعالیت خود توجه کنند.
در مطالب حاضر به روندهای کلان در صنعت بانکداری جهان، اهمیت امنیت و راهحلهایی که تاکنون برای ارتقای آن یافت شده، تاثیر رشد فناوری بر عملکرد بانکها، تغییر دیدگاه بانکها، ویژگیهای شعبههای آینده و تلاشهایی که بانکها باید برای حفظ مشتری انجام دهند، اشاره شده است.
نگاه تحلیلگران به آینده بانکداری را در زیر پی بگیرید:
ارتباط مجازی با مشتریان/ کوین واک
اکوسیستمهای جدید مالی/ جیم مارووس
هفت روند کلیدی/ تیموثی کلایتون
تشخیص هویت با ابزار بیومتریک/ شانکار سایبابو