تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۰۷
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۳۲۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

"مرد تریبون معدنی آسیا" با تحریم ها محدود نمی شود

می متالز - تحریم‌ها تاکنون اثرات متعددی بر اقتصاد کشور داشته و در مرحله بعدی گریبان گیر افرادی شده که هرچند مراودات کالایی ندارند اما همیشه در راستای تبادلات علمی در سطح بین‌المللی، موفق عمل کرده‌اند.
"مرد تریبون معدنی آسیا" با تحریم ها محدود نمی شود

به گزارش می متالز، شاید در محاسبات عددی برای ضرر و زیان‌ها تنها میزان افزایش قیمت‌های حمل‌ونقل، محدود شدن مراودات بانکی و ... لحاظ شده باشد اما نکته‌ای که نباید چشم‌پوشی شود رفتارهای سیاسی است که از جانب برخی کشورها کارشناسان مطرح داخلی را که منعکس‌کننده توانمندی‌ها و قابلیت‌های کشور در سطح جهانی بوده‌اند، محدود می‌کند.

این را هم باید بدانیم که درنهایت جایگاه افراد متخصص ایرانی در دنیا محفوظ است و هیچ مجموعه‌ی علمی از توانمندی‌های کارشناسان چشم نخواهد پوشاند. شاید برخی از کشورها همسو با دیدگاه سیاسی آمریکا حرکت کنند مثل موضوعی که از حذف نام کیوان جعفری طهرانی در لیست سخنرانان کنفرانس‌های سنگ‌آهن متال بولتن در پکن و دالیان چین به دلیل شرایط تحریم خبر می‌داد که دکتر جعفری طهرانی از سال 2013 ازجمله سخنرانان کلیدی این کنفرانس بوده اما نهایتاً ایشان از سخنرانان اصلی کنفرانس بین‌المللی تجارت مواد خام و فولاد آسیا است، این کنفرانس روز جمعه 23 نوامبر (2 آذر) توسط موسسه کالانیش در مرکز تجارت جهانی کامودیتیز، سنگاپور برگزار می‌شود که موسسه‌ای معتبر بین‌المللی است و تخصص آن برگزاری کنفرانس‌های تخصصی درزمینهٔ انرژی (نفت و گاز) و فولاد است و قطعاً ازلحاظ رتبه‌بندی در رده متال بولتن قرار دارد و از اعتبار جهانی بسیار‌ خاصی برخوردار است.

این کنفرانس با هدف به چالش کشیدن بازار تحت تأثیر تغییرات سیاسی، رشد بازارهای قراضه، اصلاحات چین و جنگ‌های تجاری آمریکا برگزار می‌شود.

جالب این است که در این کنفرانس شروع‌کننده کنفرانس و پایان دهنده به این نشست علمی جعفری طهرانی است. در بخش نخست، کنفرانس سنگاپور به موضوع سرمایه‌گذاری و تجارت در بازارهای فولادی پرداخته می‌شود و نخستین سخنران کلیدی و افتتاح کننده کنفرانس کیوان جعفری طهرانی است و در نهایت دو پنل زنده در این کنفرانس برگزار می‌شود که اولین پنل تحت عنوان جریان‌های تجاری و موانع موجود بر سر راه آن‌ها بوده و در دومین پنل که کیوان جعفری طهرانی نیز حضور خواهد داشت روند بازار مواد اولیه تولید فولاد در پایان سال 2018 و 3 ماهه اول 2019 توسط نامبرده و نمایندگانی از Anglo American برزیل و Trafigura سوئیس بحث و تحلیل می‌گردد.

جمع‌بندی کنفرانس در پایان روز نیز توسط کیوان جعفری طهرانی به‌عنوان نماینده منتخب آسیا خواهد بود.

دکتر جعفری طهرانی تنها در بعد علمی سخنران نیست و همواره در جهت تسهیل مراودات تجاری در حوزه چرخه زنجیره فولاد نقش داشته و هدف ایشان طی هشت سال گذشته در تمامی کنفرانس‌ها، توسعه صادرات مواد و صنایع معدنی کشور بوده و به‌صورت هدفمند تعامل بین مشتریان خارجی و تولیدکننده‌های داخلی را فراهم آورده است و از اهرم قدرت نفوذ کلام خود و تخصص مرتبط به این حوزه به نفع ایرانیان استفاده کرده و طبیعتاً با نگاه توسعه تجارت ایران توسط دکتر جعفری طهرانی و هم‌راستا نبودن با محدودیت‌های آمریکا برای منع صادرات کشور، حضور وی در کنفرانس‌ سنگ‌آهن متال بولتن منتفی شده است.

عناوین برگزیده