تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۹
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۳۴۰۰۱

برنامه‌ریزی برای تکمیل ۴ طرح استانی مصوب سفر رهبر معظم انقلاب

‌می‌متالز - جلسه پایش و برنامه‌ریزی جهت تسریع در تکمیل ۴ طرح و پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری (پاتاوه – دهدشت، قزوین – الموت، سنندج – مریوان، و چابهار – پسابندر) برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در راستای تحقق مصوبه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها، به منظور بررسی روند اجرایی و تأمین منابع مالی طرح‌ها و پروژه‌های پاتاوه – دهدشت، قزوین – الموت، سنندج – مریوان، و چابهار – پسابندر، جلسه‌ای به ریاست امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع و با حضور نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری، استاندار قزوین، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونین عمرانی استانداری‌های سیستان‌و بلوچستان، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد و همچنین معاونین و مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌و‌نقل کشور و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر به همراه روسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های فوق برگزار شد.

در این نشست، پس از بررسی آخرین وضعیت گزارش عملکرد طرح‌ها و پروژه‌ها (پاتاوه – دهدشت، قزوین – الموت، سنندج – مریوان و چابهار – پسابندر)، تصمیماتی با هدف ایجاد تحول در پروژه‌ها اتخاذ شد.

بنا بر اعلام معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، حمایت‌های بی‌دریغ دفتر مقام معظم رهبری مانند گذشته و مشابه سال‌های قبل شامل طرح‌ها و پروژه‌های مورد بررسی این جلسه شد. همچنین، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های فوق نیز به سهم خود، برای پروژه‌های اشاره‌شده مساعدت و همکاری لازم را داشتند. با اجرای این چهار پروژه (پاتاوه – دهدشت، قزوین – الموت، سنندج – مریوان، و چابهار – پسابندر) گام مهم دیگری در جهت ارتقای شبکه حمل و نقل در مناطق محروم و نقاط مرزی برداشته خواهد شد.

از جمله تصمیمات مهم دیگر علاوه بر چهار پروژه اعلام شده، برنامه‌ریزی برای آغاز قریب‌الوقوع احداث کمربندی شمال مریوان بود که پروژه‌ای بسیار مهم و راهبری برای استان کردستان و مرز باشماق محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده