تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۳۴۱۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست مدیریت فنی ارزیابی انطباق موسسه منطقه‌ای اکو- ریسکام

کشور‌های عضو اکو بر استانداردسازی و توسعه تجارت تاکید کردند

‌می‌متالز - در هشتمین نشست کارشناسان نهاد مدیریت فنی ارزیابی انطباق موسسه منطقه‌ای اکو - ریسکام موضوع تکمیل ساختار و برنامه‌ریزی برای آینده و اهمیت استانداردسازی برای توسعه تجارت بررسی شد.

به گزارش می‌متالز، هشتمین نشست کارشناسان موسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی، انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه‌شناسی اکو (ریسکام) به ریاست سازمان استاندارد ایران و با مشارکت نمایندگان کشور‌های عضو اکو ازجمله پاکستان، ایران، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان و نمایندگان دبیرخانه سازمان اکو و اتاق ایران به‌صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای نشست، نماینده دبیرخانه درباره اهمیت استانداردسازی و توسعه تجارت در کشور‌های عضو اکو با توسعه موضوع استاندارد کالا و خدمات گفت.

اهمیت و جایگاه ریسکام در برقراری تجارت پایدار و ضرورت توسعه استانداردسازی، اندازه‌شناسی و اعتباربخشی متمرکز در منطقه اکو موضوع دیگری بود که در این اجلاس موردتوجه قرار گرفت و اعضا بر دسترسی به نهاد متمرکز ارزیابی انطباق اکو از طریق همکاری با یکدیگر تاکید کردند.

نماینده موسسه استاندارد ایران عنوان کرد پس از نشست حاضر اولین نشست مجمع عمومی ریسکام برگزار خواهد شد تا درباره برنامه‌های آینده و پیشبرد این برنامه‌ها تصمیم گرفته شود.

در این بین ساختار سازمانی پیشنهادی ریسکام نیز موردتوجه قرار گرفت و مقرر شد کشور‌های عضو نظرات خود را در این رابطه به دبیرخانه ریسکام در سازمان استاندارد ایران ارسال کنند تا ساختار‌ها و نقشه راه ریسکام این موسسه تکمیل شود.

قرار است برای ایجاد شورای عمومی ECO-RISCAM شامل نهایی شدن نقشه راه، ساختار‌ها معرفی نمایندگان کشور‌های عضو در ۴ کمیته ارزیابی انطباق (۴ نماینده از هر کشور) و تعیین رئیس نمایندگی هر کشور برنامه‌ریزی شود. همچنین نامزد‌های ریاست ECO-RISCAM توسط کشور‌های عضو معرفی شود.

منبع: اخبار اتاق ایران

عناوین برگزیده