تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۳۴۲۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پورابراهیمی نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با معاونت اقتصادی رئیس جمهور را تشریح کرد:

توسعه همکاری‌های دولت و مجلس در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت توسعه همکاری مجلس و دولت برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، گفت: اصلاح ساختار بودجه که در حال حاضر در دستور کار دولت قرار دارد و کمیته‌های تخصصی آن تشکیل شده، یکی از مطالبات کمیسیون اقتصادی در نشست امروز بود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی پس از نشست امروز کمیسیون متبوعش که با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شده بود، گفت: جلسه امروز، نخستین نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با معاون اقتصادی رئیس جمهور بود و در این نشست موضوعات مهمی در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح ساختار اقتصادی، در دولت سیزدهم یکی از اولویت‌های مهم و اساسی است، ادامه داد: جایگاهی که معاونت اقتصادی رئیس جمهور به جهت ایجاد هماهنگی بین ارکان اقتصادی دولت دارد، بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: اصلاح ساختار بودجه که در حال حاضر در دستور کار دولت قرار دارد و کمیته‌های تخصصی آن تشکیل شده و کارگروه‌های مشترک بین مجلس با دولت در دستور کار قرار گرفته، یکی از محور‌های مهم مطالبات کمیسیون اقتصادی در نشست امروز بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: اصلاح ساختار نظام بانکی کشور از جمله موضوعات ناترازی نظام بانکی و بهبود شرایط خدمات بانکی نیز یکی دیگر از موضوعاتی بود که در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که این موضوع در طرح اصلاح قانون بانک مرکزی به عنوان یکی از دستور کار‌های مهم در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اصلاح ساختار نظام ارزی کشور را یکی دیگر از موضوعات مهم و بررسی شده در این نشست برشمرد و تصریح کرد: اصلاح ساختار نظام مالیاتی و موضوعات منطقه‌ای، ملی و فراملی مانند دیپلماسی اقتصادی و... از جمله مسائل مطرح شده در نشست امروز بود.

پورابراهیمی گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای برای تحقق دیپلماسی اقتصادی از طریق رایزنان بازرگانی توسط وزارت صمت دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نخستین نشست مشترک با معاون اقتصادی رئیس جمهور به بررسی بسته‌های مربوط به همکاری‌های مشترک اختصاص داده شد؛ این نشست‌های مشترک استمرار خواهد یافت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: تلاش می‌شود از طریق معاونت اقتصادی رئیس جمهور با توجه به هماهنگی که در دولت سیزدهم میان معاونت اقتصادی و سایر ارکان اقتصادی وجود دارد، همکاری‌ها را توسعه دهیم. پیش بینی می‌کنیم بتوان شرایط بهتری در اقتصاد، معیشت و زندگی مردم ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده