تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۶
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۲۳۵۲۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبت تورم ۹ درصدی در پاکستان با وجود کاهش درآمد سرانه

‌می‌متالز - رسانه‌های محلی پاکستان اعلام کردند که نرخ تورم در این کشور درحالی به ۹ درصد رسیده که درآمد سرانه به ۱۲۶۰ دلار در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، رسانه‌های محلی پاکستان اعلام کردند که نرخ تورم در این کشور درحالی به ۹ درصد رسیده که درآمد سرانه به ۱۲۶۰ دلار در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ تورم در پاکستان چالش بزرگی را برای حزب حاکم یعنی تحریک انصاف که با اعتراضات مخالفان روبروست، ایجاد کرده است.

تولید ناخالص داخلی این کشور در دوره حکومت حزب مردم پاکستان (PPP) از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳، ۳۶ درصد افزایش یافته بود و در دوره حکومت مسلم لیگ پاکستان - نواز (PML - N) از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸، اقتصاد این کشور نیز ۳۶ درصد رشد کرده بود، اما در دوره ۲۰۱۸-۲۰۲۰ تولید ناخالص داخلی به میزان ۱۶ درصد کاهش یافت.

بنا بر گزارش اینترنشنال نیوز، درآمد سرانه این کشور که ۱۴۸۲ دلار در سال ۲۰۱۸ بود به ۱۱۹۴ دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت و صندوق بین المللی پول تخمین زد که در سال ۲۰۲۱ به ۱۲۶۰ دلار برسد که نشان دهنده این واقعیت است که برابری قدرت خرید بسیار کاهش یافته است. در دولت حزب تحریک انصاف، دلار آمریکا در برابر روپیه پاکستان افزایش شدیدی را ثبت کرده است.

به گفته این رسانه، حکمرانی بد و تصمیمات اشتباه در بالاترین سطوح این کشور، صادرات شکر و سپس واردات آن و همینطور گندم و آرد همراه با عدم کشت حبوبات و پنبه نیز نقش حیاتی در افزایش تورم مواد غذایی و واردات بیش از یک میلیارد دلاری پنبه ایفا کرد.

این رسانه افزود: با کاهش ارزش روپیه و جهش نرخ ارز، قیمت بنزین در پاکستان در هر لیتر اکنون به ۱۴۵.۸۲ روپیه رسیده است. دولت تورم جهانی را مسوول این تورم می‌داند که واقعیت ندارد. دولت پاکستان در تلاش است تا روایتی را ایجاد کند که تورم یک پدیده جهانی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده