تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۳۵۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بانک فرانسوی: 2019 طلا به سمت 1350 دلار می رود / افت بیشتر نقره سود بیشتر را به همراه دارد

می متالز - به باور یک بانک فرانسوی حد نهایت رشد اقتصادی آمریکا در سال 2019 می تواند باعث بازگشت طلا به سطح 1350 دلاری شود.
بانک فرانسوی: 2019 طلا به سمت 1350 دلار می رود / افت بیشتر نقره سود بیشتر را به همراه دارد

به گزارش می متالز، در مصاحبه تلفنی بین "برنارد داهداه- Bernard Dahdah " تحلیلگر در بانک "ناتیکسیس-Natixis" با کیتکو این تحلیلگر فلزات گرانبها اعلام کرد که بانک مطبوعش همچنان نسبت به آینده بازار کلی فلزات گرانبها خوشبین است، چراکه رشد حس عدم اطمینان به روند بازارهای مالی باعث محدود شدن رشد اقتصادی در سال 2019 خواهد شد.

 

"داهداه " در ادامه گفت: "اقتصاد آمریکا بسیار به اشتغال کامل نزیدک است به همین خاطر چشم اندار رشد اقتصادی برای اقتصاد آمریکا شروع به کاهش خواهد کرد. ما همچنان نسبت به ادامه رشد اقتصادی خوشبین هستیم اما از طرفی اعتقاد داریم که حد نهایت رشد اقتصادی را هم آمریکا تجربه کرده است. این خبر مثبت برای طلای سال آینده است."

 

بانک برای 2019 میانگین قیمت طلا را 1275 دلار در هر اونس می داند که بیش از 4 درصد از قیمت های فعلی بالاتر است. قیمت طلا در زمان انتشار این خبر در کیتکو در بازار تحویل دسامبر در سطح 1222.70 دلاری قرار داشت که تغییر چندانی نسبت به روز قبل در آن زمان ثبت نکرده بود.

 

افزایش نوسان در بازارهای مالی و دلار ضعیف تر هم در این بین از طلا حمایت خواهند کرد. برنارد داهداه، همچنین اضافه کرد که تاثیر و قدرت جریان کاهش مالیات های سال 2018 در سال آینده شروع به کاهش می کند، این اتفاق ماندن در ارزش ها و شاخص های بالای فعلی را برای بازار سهام آمریکا سخت خواهد کرد. همچنین بانک افزایش نگرانی ها در مورد تاثیر محرک های مالی 2018 بر هزینه های کشور را نیز پیش بینی کرد.

 

"داهداه" گفت: "کاهش مالیات ها، محرک مالی کوتاه مدت بود، اما در جال حاضر ما شاهد افزایش کسری بودجه هستیم .".."ما انتظار داریم که کسری بودجه در سال آینده به فاکتور مهمی برای فشار بر قیمت دلار تبدیل خواهد شد."

 

در فضای بازاری با رشد اقتصادی ضعیف تر، افزایش نوسان بازار و افزایش کسری بودجه برای فدرال رزرو مشکل خواهد بود تا سیاست های مالی خود را با روندی شدید و تهاجمی دنبال کند."

 

این تحلیلگر ادامه داد: "اگرچه  فدرال رزرو در سال آینده بازهم نرخ های بهره را افزایش خواهد داد، اما در آن زمان  باز هم در آخر روند چرخه افزایش نرخ بهره قرار می گیرد  و امکان افزایش بیشتر نیست."

 

با اینحال در حالیکه فدرال رزرو به انتهای چرخه کم کردن سیاست های  حمایتی خود رسیده در سوی دیگر و مخصوصا بانک های مرکزی اروپایی از سال آینده تازه برخی از سیاست های کم کردن حمایت های مالی را آغاز و یا با شتاب بیشتری دنبال خواهند کرد که این اختلاف های بنیادی در سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان در سال آینده باعث فشار بیشتر بر دلار خواهد شد.

 

در حالیکه بانک ناتیکسیس در مورد آینده طلا خوشبین است، برای نقره حتی آینده درخشان تری را پیش بینی می کند و میانگین قیمت سال  آینده را 16 دلار می داند. رشد نهایی نقره از نظر بانک 18 دلار خواهد بود. پیش بینی بانک برای میانگین قیمت 2019 - 12.5 درصد از رقم های فعلی بالاتر است.

 

با اینکه طلا و نقره در سال 2018 افت قیمت های بزرگی را تجربه کرده اند با اینحال تفاوت نسبت قیمت میزان اونس نقره مورد نیاز برای خرید یک اونس طلا به بیشترنی حد خود از سال 1993 رسیده است. تغییر این روند برای هر دو فلز تاثیر مثبتی خواهد داشت و از آنجا که نقره نوسان و افت بیشتری را متحمل شده رشد و سود بیشتری خواهد داشت.

 

این خبر زمانی منتشر شده بود که نقره برای حفظ سطح 14 دلاری در تقلا بود و نقره دسامبر 14.225 دلار مبادله می شد.

 

با اینکه نقره تقاضای قابل توجهی در بخش صنعت دارد، اما همچنان یکی از فلزات گران بها در بازار کالایی است و سرانجام نظر سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری جلب خواهد کرد. افزایش تقاضا برای مکان های امن سرمایه هم اصلی فاکتور مهم در تعیین قیمت هر دو فلز طلا و نقره است.

منبع: طلا نیوز
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده