تاریخ: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۳۶۲۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
طی هفت ماه امسال رقم خورد؛

رشد ۵۵ درصدی درآمد ارفع/ میزان فروش صادراتی جهش یافت

‌می‌متالز - شرکت آهن و فولاد ارفع توانست با فروش ۳۶۶ هزار تن شمش فولادی در بازار‌های داخلی و صادراتی به درآمد ۴۷ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریالی دست یابد که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، شرکت آهن و فولاد ارفع با توجه به چندین پروژه بسیار مهم در زمینه احیا مستقیم و فولادسازی که در دست اقدام دارد، می‌تواند جایگاه خود را هم در زمینه تولید و هم در زمینه فروش میان سایر شرکت‌های فولادی کشور ارتقا دهد. به زودی پروژه احیا مستقیم این شرکت به اتمام می‌رسد و ظرفیت تولید آهن اسفنجی شرکت آهن و فولاد ارفع به بیش از یک میلیون تن افزایش خواهد یافت که این موضوع موجب می‌شود این شرکت از خرید آهن اسفنجی به عنوان ماده اولیه بی‌نیاز شود؛ همچنین زمینه را برای توسعه فولادسازی این شرکت به یک میلیون تن مهیا خواهد کرد.

تولید ۸۱۹ هزار تن محصول در ارفع

نمودار ۱ حاکی از آن است که شرکت آهن و فولاد ارفع در هفت ماه سال ۱۴۰۰ موفق شده است ۴۰۹ هزار و دو تن شمش فولادی تولید کند. این شرکت در مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۴۷۷ هزار و ۱۵ تن شمش فولادی تولید کرده بود.

ارفع در هفت ماه امسال موفق به تولید ۴۱۰ هزار و ۱۶۸ تن آهن اسفنجی شده است. این شرکت در هفت ماه سال قبل توانسته بود ۴۸۷ هزار و ۷۷۱ تن آهن اسفنجی تولید کند.

مجموع تولید شرکت آهن و فولاد ارفع در هفت ماه سال جاری به ۸۱۹ هزار و ۱۷۰ تن رسید. ارفع در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۸۹۴ هزار و ۷۸۶ تن محصول تولید کند.

رشد ۵۵ درصدی درآمد ارفع/ میزان فروش صادراتی جهش یافت

ارفع ۲۳۶ هزار تن شمش در بازار داخلی فروخت

نمودار ۲ نشان می‌دهد که شرکت آهن و فولاد ارفع در هفت ماه سال جاری توانسته است ۲۳۶ هزار و ۵۸۱ تن شمش فولادی را در بازار داخلی به فروش برساند. این شرکت توانسته بود در هفت ماه سال گذشته، ۴۰۹ هزار و ۲۲۲ تن شمش فولادی را در بازار داخلی به فروش برساند.

ارفع در هفت ماه امسال توانست ۱۳۰ هزار و ۱۲۲ تن شمش فولادی را به دیگر کشور‌ها صادر کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، ۲۶۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در هفت ماه سال قبل، ۳۵ هزار و ۶۹۵ تن شمش فولاد را صادر کرده بود.

مجموع فروش داخلی و صادراتی شرکت آهن و فولاد ارفع در هفت ماه سال ۱۴۰۰ به ۳۶۶ هزار و ۷۰۳ تن رسید. این شرکت در هفت ماه سال گذشته توانسته بود ۴۴۴ هزار و ۹۱۷ تن شمش فولادی در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش برساند.

رشد ۵۵ درصدی درآمد ارفع/ میزان فروش صادراتی جهش یافت

رشد ۷۴۰ درصدی درآمد صادراتی ارفع

در نمودار ۳ مشاهده می‌شود شرکت آهن و فولاد ارفع از محل فروش شمش فولادی خود در بازار داخلی طی هفت ماه امسال، توانسته است ۳۰ هزار و ۲۵۸ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در هفت ماه سال گذشته موفق شده بود ۲۸ هزار و ۵۸۳ میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال درآمد داشته باشد.

ارفع در هفت ماه سال ۱۴۰۰ موفق شد ۱۷ هزار و ۲۵۳ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال درآمد از صادرات شمش داشته باشد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش ۷۴۰ درصد افزایش یافته است. این شرکت در هفت ماه سال قبل توانسته بود از صادرات شمش فولادی دو هزار و ۵۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال درآمد کسب کند.

شرکت آهن و فولاد ارفع در هفت ماه سال جاری توانست ۴۷ هزار و ۵۱۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۵۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در هفت ماه سال قبل، ۳۰ هزار و ۶۳۶ میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال درآمد کسب کرده بود.

رشد ۵۵ درصدی درآمد ارفع/ میزان فروش صادراتی جهش یافت

نمودار ۴ نشان می‌دهد میانگین نرخ فروش شمش فولادی ارفع در مهر ماه سال ۱۴۰۰ در بازار‌های داخلی به ۱۳۱ میلیون و ۵۴۷ هزار ریال به ازای هر تن رسید که نسبت به ماه پیش از آن با کاهش همراه بود. همچنین میانگین نرخ فروش شمش فولادی ارفع در هفت ماه سال جاری به ۱۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال به ازای هر تن ثبت شده است.

رشد ۵۵ درصدی درآمد ارفع/ میزان فروش صادراتی جهش یافت

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده