تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۳۷۷۸۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

۷۲۰ هزار تن سنگ سالانه در لرستان تبدیل به ضایعات می‌شود

‌می‌متالز - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: ۷۲۰ هزار تن سنگ مرغوب و با کیفیت این استان سالانه تبدیل به ضایعات می‌شود.

به گزارش می‌متالز، "ایرج نیک پی" روز یکشنبه در استارتاپ ضایعات سنگ دانشگاه علمی کاربردی افزود: لرستان دومین استان از جهت استخراج انواع سنگ در کشور است و سالانه سه میلیون تن سنگ ساختمانی و تزئینی از معادن استان استخراج می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ معدن با یک چهارم ذخایر سنگ کشور در لرستان وجود دارد و ۲۷ درصد تولید سنگ ساختمانی کشور در این استان بهره برداری می‌شود تصریح کرد: این ارقام و آمار بیانگر قابلیت و ظرفیت‌های فراوان لرستان در حوزه سنگ است، اما متاسفانه ۶۰ درصد از تولیدات صنعت سنگ استان، خام فروشی می‌شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با اشاره به پرت و هدر رفت مواد در این حوزه گفت: این امر موجب هدر رفت منابع مالی و همچنین آلودگی‌های زیست محیطی در استان شده است.

نیک پی با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد‌ها موجب ارائه و عرضه ایده‌ها می‌شود اظهار داشت: چنانچه بتوانیم ضایعات سنگ لرستان را به حداقل برسانیم از نظر اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی گام بزرگی برداشته‌ایم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

عناوین برگزیده