تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۳۷۸۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
رویایی که در حال شکل‌گیری است

فولاد خوزستان به دنبال سهم 25 درصدی از ظرفیت تولید فولاد 1404

می متالز - رشد تولید محصولات فولادی در شرکت فولاد خوزستان طی سال‌های اخیر نشان از روندی پر شتاب برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای این شرکت و کشور دارد.
فولاد خوزستان به دنبال سهم 25 درصدی از ظرفیت تولید فولاد 1404

به گزارش می متالز، این شرکت تحقق ظرفیت 13.6 میلیون تن محصولات فولادی را به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی خود ترسیم کرده است. در این بین پس از تامین کامل نیاز داخل، یافتن بازارهای صادراتی مناسب یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در حین رشد تولید انجام شود. در این گزارش نگاهی به عملکرد شرکت انداخته می‌شود.

شرکت فولاد خوزستان استراتژی کسب سهم 25 درصدی از ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد کشور در چشم انداز 1404 و تحقق ظرفیت 13.6 میلیون تن محصولات فولادی را به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی خود ترسیم کرده است. در نتیجه چشم انداز طرح جامع توسعه این شرکت تدوین شده و در نهایت با تملک شرکت صنعتی فولاد شادگان و شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی، فولاد خوزستان ضمن تکمیل زنجیره ارزش در صنعت بالادست حرکت روبه توسعه خود را ادامه داده است.

این شرکت به‌عنوان بزرگترین عرضه‌کننده شمش فولادی در کشور، همواره ضمن اولویت تامین مواد اولیه نوردکاران کشور و عرضه شمش در بازار داخلی، مازاد تولید را در بازارهای صادراتی و به بیش از 20 کشور جهان صادر کرده است. روند افزایشی تناژ و ارزش فروش صادراتی طی 4 سال گذشته مبین، توسعه صادرات و حضور موفق شرکت فولاد خوزستان در بازارهای صادراتی است.

تکمیل زنجیره فولاد، یکی از مهمترین اقدامات اساسی هر شرکت معدنی است. شرکت فولاد خوزستان در نظر دارد با تملک سهم بالایی از شرکت فولاد اکسین دست به تکمیل زنجیره تولید خود بزند. شرکت فولاد اکسین خوزستان با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشور در سال 1384 به ثبت رسیده است. این شرکت در سال ۱۳۸۸ با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، تولید انبوه خود را آغاز کرده است و امروزه با تولید محصولات خاص در زمینه ابعاد (ورق عریض) و خواص مورد نظر مشتریان، در مسیر رشد و تعالی قدم بر می دارد. در این راستا شرکت فولاد خوزستان در نظر دارد تا با استفاده از ظرفیت‌‎های موجود، نه تنها در تولید محصولات نیمه نهایی بلکه در مورد محصولات نهایی نیز دست به اقدام و تولید بزند.

عناوین برگزیده