تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۳۸۷۲۰
سرویس خبر : محیط زیست

تعهدات جاه‌طلبانه هند در اجلاس گلاسکو

‌می‌متالز - اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد، اخیراً در گلاسکو با خبر‌های امیدوارکننده به پایان رسید. اما هند، پس از این کنفرانس خود را وارد چالش بزرگی نمود.

به گزارش می‌متالز، هدف هند برای تقریباً سه برابر کردن تولید فولاد خام خود تا پایان این دهه با وعده بیش از حد جاه طلبانه نخست وزیر آن در این کنفرانس مبنی بر رسیدن به انتشار صفر گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۷۰ در تضاد است.

در واقع، در گلاسکو، هند وعده‌های جسورانه‌ای داد از جمله نصب ظرفیت تولید برق غیرفسیلی ۵۰۰ گیگاواتی تا سال ۲۰۳۰ و تامین ۵۰ درصد انرژی مورد نیاز از انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰؛ دستیابی به کاهش ۴۵ درصدی انتشار کربن نسبت به سطوح سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۳۰ که همچنین به معنی کاهش حدود یک میلیارد تنی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ و دستیابی به انتشار صفر آن تا سال ۲۰۷۰ است.

در حالی که هند در تلاش برای تولید ۲۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۲۰۳۰ به جای ۱۰۰ میلیون تن کنونی است، ناگزیر به منظور حفظ رقابت اقتصادی در صنعت فولاد دنیا، با چالش‌هایی برای ایجاد تعادل در برنامه‌های کربن‌زدایی خود با نیاز‌های اقتصاد در حال رشدش مواجه است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده