تاریخ: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۱۴
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۳۹۲۲۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
در نیمه نخست سال جاری:

ذوب آهن ۳۷۰ ریال سود تلفیقی محقق کرد/ برآورد‌ها از نیمه دوم سال

‌می‌متالز - ذوب آهن در صورت‌های مالی ۶ ماهه تلفیقی حسابرسی شده، ۳۷۰ ریال سود برای هر سهم محقق کرد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۵۹ درصد رشد داشت.

به گزارش می‌متالز، شرکت ذوب آهن با سرمایه ۶.۱ هزار میلیارد تومانی که به تازگی نماد آن به تابلو بورس منتقل شده، صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی شده ۶ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

براین اساس، "ذوب" در این مدت ۳۷۰ ریال سود تلفیقی برای هر سهم محقق کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۵۹ درصد رشد داشته است. شرکت اصلی هم ۳۵۷ ریال سود شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۹۷ درصد رشد داشته و سود حسابرسی نشده بالغ بر ۳۳۱ ریال اعلام شده بود.

دراین میان، این شرکت بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی تلفیقی و ۲.۲ و ۲.۱ هزار میلیارد تومان سود خالص در گروه و شرکت اصلی شناسایی کرده است.

همچنین در گزارش تفسیری مدیریت، نرخ برابری ارز برای ۶ ماهه دوم سال معادل ۲۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است. میانگین نرخ فروش محصولات صادراتی ۶۱۵ دلار و میزان مواد مصرفی در سال متناسب با مصرف ۶ ماهه اول سال برآورد و تعدیل شده است. میانگین فروش محصولات داخلی متاثر از قیمت محصولات صادراتی نیست. نرخ انرژی همانند ۶ ماهه اول در نظر گرفته شده و مواد اولیه وارداتی با نوسانات نرخ دلار تعدیل می‌شوند. میانگین نرخ خرید زغالسنگ وارداتی برای ۶ ماهه دوم سال ۲۹۰ دلار برآورد شده است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده