تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۳۹۷۰۷
سرویس خبر : انرژی
حسین زاده:

ضرورت توجه ویژه به حقوق و مزایای کارکنان عملیاتی وزارت نفت در بررسی لایحه بودجه۱۴۰۰

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت:کارکنان عملیاتی وزارت نفت باید حق کار در سکو، دوری از خانواده، آلودگی هوا و فعالیت در مرز را نیز دریافت کنند، درواقع باید پرسنل عملیاتی در قانون بودجه ویژه دیده شوند.

به گزارش می‌متالز، حسین حسین زاده با انتقاد از اینکه هنوز تبدیل قانون وضعیت ایثارگری در وزارت نفت شامل نیرو‌های پیمانکار، شرکتی و ارکان ثالث نشده است، گفت: از آنجا قانون تبدیل وضعیت ایثارگری شامل انواع قرارداد‌ها می‌شود، مدیران مربوطه در وزارت نفت نیز باید علاوه‌‎بر نیرو‌های قراردادی نیرو‌های پیمانکار، شرکتی، ارکان ثالث و... را نیز مشمول این مهم کنند تا عدالت برقرار شده و قانون به درستی اجرا شود.

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیته‌‎ای برای تغییر وضعیت ایثارگری در وزارت نفت تشکیل شده و در حال انجام مراحل قانون وضعیت ایثارگری هستند، افزود: جواد اوجی وزیر نفت نیز طی صحبت‌های خود در کمیسیون انرژی بر تبدیل وضعیت، ایثارگری تمامی انواع قرارداد‌ها تاکید کرده و قول رفع و رجوع این موضوع را داده است البته ما نیز در کمیسیون این مهم را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت توجه ویژه به حقوق و مزایای کارکنان عملیاتی وزارت نفت در آستانه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید کرد و افزود: این افراد باید حق کار در سکو، دوری از خانواده، آلودگی هوا و فعالیت در مرز را نیز دریافت کنند، درواقع باید پرسنل عملیاتی در قانون بودجه ویژه دیده شوند چراکه اگر این کارکنان در خط مقدم حوزه انرژی در دوران تحریم با قدرت عمل ظاهر شده‌اند لذا اگر این افراد نبودند ما اکنون با مشکلات متعددی رو به رو بودیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده