تاریخ: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۳۹۲
کد خبر: ۲۴۰۵۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
پیش بینی روند قیمت مس تا سال 2024 توسط 23 موسسه مالی معتبر؛

مس از سال 2020 به بعد قیمت های بالای 8 هزار دلار را تجربه می کند/ عدم پذیرش قیمت 8 هزار دلار عرضه را با چالش مواجه می کند

می متالز - پیش بینی روند قیمت مس تا سال 2024 توسط 23 موسسه مالی معتبر منتشر شده که براساس برآورد این موسسات مس از سال 2020 به بعد قیمت بالای 8000 دلار را تجربه می کند.
مس از سال 2020 به بعد قیمت های بالای 8 هزار دلار را تجربه می کند/ عدم پذیرش قیمت 8 هزار دلار عرضه را با چالش مواجه می کند

به گزارش می متالز، موسسه تحقیقات ame می گوید که سرمایه گذاری به ازای هر تن تولید کاتد مس در طرح های دنیا روندی صعودی دارد که ناشی از افت عیار معادن و دورافتادگی آنها از زیرساخت هاست.

به عنوان نمونه، رقم سرمایه گذاری بر روی پروژه های سال های اخیر به طور متوسط 15 هزار و 500 دلار به ازای هر تن کاتد بوده و این در حالی است که در برخی طرح ها نظیر معدن LasBambas پرو متعلق به شرکت MMG، این رقم به 22 هزار دلار در هر تن نیز افزایش یافته است.

در واقع رقم سرمایه گذاری 22 هزار دلار به ازای هر تن به معنی قیمت فروش مس بالای 8 هزار دلار بوده و لذا اکثر تحلیلگران بازار، امید زیادی به رشد قیمت مس طی سال های آتی با هدف اقتصادی شدن طرح های جدید دارند تا روند عرضه با چالش مواجه نشود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد