تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۴۱۸۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس مطرح کرد:

پایان وعده سجامی و دو ماه پیش رئیس سازمان بورس و تاکید بر پاسخگویی

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به باقی ماندن چند روز تا اتمام وعده ۲ ماهه رئیس سازمان بورس برای پرداخت سود از طریق سجام گفت: این نهاد باید پاسخگوی تخلفات احتمالی باشد.

به گزارش می‌متالز، حسن شجاعی در توییتر اعلام کرد: وعده ۲ ماهه رئیس سازمان بورس برای پرداخت سود تقسیمی از مسیر سجام تا چند روز آینده به پایان می‌رسد.

از آن پس همه شرکت‌های بورسی موظف هستند طبق مقررات، سود را از سامانه سجام واریز کنند و سازمان بورس باید پاسخگوی تخلفات احتمالی باشد. موارد تخلف را به کمیسیون اصل نود گزارش کنید.

براساس این گزارش، مجید عشقی ۹ آبان، ابتدا مواضع حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مبنی بر اجبار شرکت‌ها به پرداخت سود از طریق سجام و طی دو ماه آینده را رد کرده بود، اما دو روز بعد با اصلاح این رویکرد اعلام کرد: در پی مذاکراتی با رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، توزیع سود نقدی شرکت‌ها از طریق سامانه سجام با اولویت بالا در دستور کار قرار گرفته و مشکلات توزیع سود شرکت‌های بورسی در آینده نزدیک از طریق این سامانه به طور کامل مرتفع خواهد شد.

چند روز پیش هم محسن دهنوی دیگر نماینده مجلس اعلام کرده بود: بانک پاسارگاد، بیمه پاسارگاد، میدکو و پارس آریان از زیرمجموعه گروه مالی پاسارگاد، سهامداران را برای دریافت سود تقسیمی به شعب بانک پاسارگاد فرستاده‌اند. این شرکت‌ها سود هنگفتی از رسوب مال مردم به جیب می‌زنند که از سجام فراری هستند. چرا به راحتی مردم را معطل بانک می‌کنید؟

بانک‌های ملت، تجارت و صادرات هم سود تقسیمی را به شعب ارجاع داده‌اند. واریز مستقیم سود از سامانه سجام میسر است، ولی این بانک‌ها به دلیل منافع شخصی، مردم را بازیچه می‌کنند!

سازمان بورس باید در این خصوص پاسخ دهد؛ لذا مجلس برای جلوگیری از تضییع حقوق سهامداران خرد، مشکل را پیگیری خواهد کرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده