به گزارش میمتالز، دایهاتسو با چند خودروی منتخب در «سالن خودروی توکیو» حضور خواهد یافت. این رویداد نمایشگاهی به حضور خودروهای اسپورت با عملکرد [قدرت، سرعت و شتاب]بالا، خودروهای فوق لاکچری معروف است. حالا این سوال پیش میآید که در چنین رویدادی که صحبت از بالاترینها از قیمت گرفته تا سرعت و شتاب، چرا باید خودرویی در سگمنت «کای» (Kei) حضور پیدا کند؟ همانطور که میدانید در بازار خودروی ژاپن سگمنتی وجود دارد که مخصوص خودروهای کوچک، ارزان، کم امکانات و معمولی است و در اصطلاح خودشان به آن کای میگویند. اینکه دایهاتسو تصمیم گرفته است که در نمایشگاه خودروهای لاکچری و اسپورت شرکت کند، شاید ویژگیهای خاص این ون جمعوجور مانند تجهیزات کمپینگ و تاشو و روی سقف این خودرو باعث شده.
دایهاتسو یک کمپین تبلیغاتی هم برای این خودروی مخصوص کمپ به راه انداخته که بخشی از آن هشتگ #Vanlife! است. دایهاتسو موسوم به Atrai Deck Camper برای خیابانها و کوچههای باریک در ژاپن مناسب است. این خودرو تنها ون یا وانت سگمنت کای در ژاپن است که ۴ در دارد و در بخش عقب این خودرو امکان جای بار شبیه وانت وجود دارد. درهای عقب آن هم میتواند از نوع کشویی باشد و در صندوق عقب آن تا ۱۸۰ درجه باز میشود. بهطور نرمال مردمی که کسب و کار خیابانی دارند با نصب یک یخچال یا جعبه ابزار از این ون به عنوان محل کار خود استفاده میکنند، اما دایهاتسو یک کاربرد دیگر را هم برای این خودرو تصور کرده و آن رفتن به دشت و دمن و کاربردهای کمپینگ است. چادر مسافرتی این ون روی سقف این خودرو قابل نصب است. چراغهای ال ایدی آن نیز برای بودن در دشت و دمن تعبیه شدهاند. دایهاتسو علاوه بر ون نامبرده، ۴ خودروی دیگر را نیز راهی این رویداد نمایشگاهی خواهد کرد که یکی از آنها ورژن لاکچری ون آترای است که رقیب سیلورادوی جدید است. خودروی دیگر دایهاتسو در این نمایشگاه «های جت» وانت در سگمنت کای است و دو خودروی دیگر نسخه جدید خودروهای راکی با بدنه یکپارچه جمع و جور هستند.
منبع: دنیای اقتصاد