تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۴۲۱۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست بازطراحی معماری و سازمانی وزارت صمت مطرح شد؛

نیازی: در گذشته به مساله خدمات در وزارت صمت توجه نمی‌شد/ پتانسیل بالایی در عناصر کمیاب حوزه معادن وجود دارد

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت گفت: ابهاماتی وجود داشت که در ساختار جدید بازرگانی ضعیف دیده شده، در حالی که بازرگانی در بطن فعالیت دیده شده است.

به گزارش می‌متالز، سیدمهدی نیازی؛ معاون وزیر صمت در شست خبری با اصحاب رسانه گفت: ده سال است که وزارت صمت در کنار هم قرار گرفته اند و ادغام شده بودند، اصلی‌ترین رویکرد ما برای طراحی ساختار جدید این بود که ادغام واقعی را انجام دهیم. در رویکرد جدید مرز‌های تعیین شده بین کسب و کار‌ها را نخواهیم داشت. تشکیلاتی که ماموریت سیاست گذاری‌ها را انجام دهد، باید موضوعات هر رشته فعالیت را دنبال کند.

وی ادامه داد: ما با مدل جدید کل فعالیت‌های مرتبط با ماموریت وزارت صمت را در ۵ طبقه قرار داده ایم که شامل فعالیت‌هایی می‌شود که طرف حسابش مردم هستند. طبقه اول شامل محصولات سرمایه‌ای هستند و کمک میکنند کسب و کار‌ها فعالیت‌های اقتصادیشان را با کمک آن‌ها انجام دهند.

نیازی اضافه کرد: طبقه دوم فعالیت‌ها و محصولات مرتبط با حمل و نقل است.

وی افزود: طبقه سوم فعالیت‌های مرتبط با منابع زیرزمینی و منبع پایه است که نوع نگاه حاکمیت در این حوزه نگاه یکسانی است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: در گذشته به بحث خدمات در وزارت خانه توجه نمی‌شد. در منطق جدید معاونت و طبقه فعالی در حوزه خدمات پیشنهاد شده است. در این منطق سیاست گذاری، هر فعالیت در خود همان دفتر فعالیت صورت می‌گیرد. سازمان توسعه تجارت در منطق جدید، دفاتر رشته فعالیت نخواهد داشت.

معاون وزیر صمت با اشاره به ابهامات مطرح شده افزود: ابهاماتی وجود داشت که در ساختار جدید بازرگانی ضعیف دیده شده، در حالی که بازرگانی در بطن فعالیت دیده شده است. در شرایط فعلی تمام موضوعات در بطن فعالیت قرار گرفت که دیگر امکان فرافکنی برای مدیر مربوطه وجود ندارد و عملا حکمرانی جدیدی طراحی میشود.

نیازی تصریح کرد: دو سری هماهنگی تعریف شده است. اول هماهنگی داخلی و هماهنگی‌های بین المللی است. ثبت این منطق ما ۵ معاونت تخصصی داریم که ۲۲ فعالیت را شامل خواهد شد. در حوزه صنایع ماشین آلات و تجهیزات که پتانسیل زیادی هم دارد، میتوانید به توسعه اشتغال جوانان بیفزاییم. در حوزه معاونت معادن فناوری مواد، پتانسیل بسیار بالایی در مواد پیشرفته و عناصر کمیاب وجود دارد، و تاکید شده بر مواد پیشرفته تمرکز بیشتری صورت گیرد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: معاونت تجارت و خدمات نیز در بحث آماد و لجستیک فعالیت می‌کند. در حوزه هماهنگی داخلی، بحث بودجه و برنامه ریزی پایش در این زمینه دیده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

عناوین برگزیده