تاریخ: ۰۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۴۲۷۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

احتمال کاهش قیمت قراضه و بیلت آسیا در پی کاهش تقاضا از چین

‌می‌متالز - فعالان بازار قراضه و فولاد آسیا خود را برای چالش‌های ناشی از کربن زدایی چین در سال ۲۰۲۲ آماده می‌کنند چراکه بدون شک این تصمیم اثرات بسیاری بر بازار فولاد چین خواهد داشت.

تقاضای بالاتر قراضه و فولاد در خارج از چین

به گزارش می‌متالز، تقاضای منطقه‌ای در کشور‌هایی مانند اندونزی، فیلیپین و کره جنوبی احتمالاً در سال ۲۰۲۲ افزایش می‌یابد.

یک فولادساز کره جنوبی در اواسط دسامبر گفت: در کره جنوبی، با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲، دولت می‌خواهد رشد اقتصادی را افزایش دهد، بنابراین تولید و ساخت و ساز کاهش نخواهد یافت. با این حال، در مورد روند قیمت‌ها در سال آینده، چین تعیین کننده اصلی است. مصرف فولاد چین در سال ۲۰۲۲ کاهش می‌یابد که بر تولید فولاد و در نتیجه تقاضا برای سنگ آهن تأثیر می‌گذارد، به طوری که قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد آهن، احتمالاً در سال آینده به کمتر از ۹۰ دلار در هر تن خواهد رسید، البته انتظار می‌رود که تولید فولاد چین تا پایان بازی‌های المپیک زمستانی در ۲۰ فوریه ثابت بماند.

یک تاجر فیلیپینی در اواخر نوامبر گفت: انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین در ماه می‌سال آینده برگزار خواهد شد، اما انتخابات ممکن است پروژه‌های تحت رهبری دولت را متوقف کند.

به گفته یک فولادساز اندونزیایی، جو ضعیف بازار‌های مسکن چین، قیمت فولاد آسیا را در سال ۲۰۲۲ کاهش می‌دهد، حتی اگر تقاضای داخلی بهبود یابد.

خروج چین از بازار وارداتی بیلت از اواخر اکتبر تا اواخر دسامبر، منجر به مازاد عرضه در بازار‌های آسیایی شد، به همین دلیل قیمت وارداتی بیلت ۵ sp از ۷۰۵ تا ۷۲۰ دلار در هر تن دو ماه قبل به ۶۲۵ تا ۶۳۰ دلار در هر تن در ۱۷ دسامبر کاهش یافت.

قراضه و کربن زدایی در آسیا

تلاش‌های مداوم کشور‌های آسیایی برای فولادسازی دوستدار محیط زیست، به شدت روی قیمت قراضه و بیلت آسیا تاثیر می‌گذارد. این عملیات در کشور‌هایی مانند چین و کره جنوبی اجرا شده است و سایر کشور‌های آسیایی نیز در حال بررسی اجرای چنین عملیاتی هستند.

یک منبع تامین کننده قراضه ژاپنی گفت: کربن زدایی به معنای افزایش مصرف قراضه است، همچنین مصرف بیشتر قراضه در ژاپن منجر به کاهش شدید صادرات از این کشور در سال ۲۰۲۱ شده است. ارزیابی قیمت Fastmarkets برای صادرات قراضه ژاپن به طور متوسط ​​۵۶۵۸۶ ین (۴۹۶ دلار) در هر تن بود که تقریباً دو برابر میانگین ۲۹۸۲۴ ین در هر تن در کل سال است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده