تاریخ: ۰۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۳۷۷
کد خبر: ۲۴۲۹۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

همکاری چین در راه‌اندازی ارز‌های دیجیتالی به طالبان

‌می‌متالز - منابع خبری چین اعلام کردند که این کشور برای رفع کمبود نقدینگی در راه اندازی ارز‌های دیجیتالی به طالبان کمک خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، منابع خبری چین می‌گویند که طالبان برای رفع کمبود نقدینگی در پی استفاده از ارز‌های دیجیتالی مانند بیت کوین است تا مشکل حاد نظام بانکی افغانستان را حل کند.

طالبان با یک شرکت چینی روی این موضوع و به کار افتادن نظام بانکی افغانستان گفتگو کرده است.

لی شیجینگ معاون شرکت چاینا تاون گفته است که اخیراً در دیدار با مقامات وزارت تجارت طالبان در کابل، روی موضوعات زیادی از جمله دشواری‌های راه‌ اندازی مجدد سیستم مالی کشور و پول دیجیتالی بحث کرده است.

برخی از شرکت‌های چینی ارز دیجیتالی گفته‌اند که به دلیل نگرانی‌های امنیتی، در مورد سرمایه‌گذاری در افغانستان محتاطانه عمل می‌کنند، اما در صورت بهبود وضعیت امنیتی و تمایل طالبان می‌توانند به طالبان در قسمت راه اندازی سیستم ارز دیجیتالی همکاری کنند.

سرمایه گذاران چینی تأکید کرده‌اند که افغانستان هنوز زیر ساخت‌های ارز دیجیتالی و شبکه مخابراتی مناسب را برای استفاده از این ارز‌های جدید ندارد.

با این وجود کارشناسان مسائل بانکی می‌گویند که طالبان با توجه به تحریم‌های بین‌المللی، با ارز‌های دیجیتالی مانند بیت کوین، می‌تواند نظام بانکی و مؤسسات مالی بین‌المللی را دور زده و به منابع جدید نقدینگی دست یابد.

این درحالی است که بانک‌های افغانستان پس از تسلط طالبان بر کشور و به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکل جدی نقدینگی مواجه اند و وضعیت دشواری را سپری می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده