تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۴۳۲۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

در سال ۲۰۲۲ چه چیزی در انتظار کریپتو و بلاک چین است؟ از زبان کارشناسان

‌می‌متالز - در این مقاله ما به تحلیل و پیش بینی‌های کارشناسان را درباره ارز دیجیتال و بلاک چین می‌پردازیم.

به گزارش می‌متالز، سال ۲۰۲۱ به ما آموخت که هیچ پیش‌بینی برای آینده نداشته باشیم، اما برای اینکه برای آنچه در راه است آماده باشیم، باید منتظر روند‌هایی باشیم که در طول سال جاری باقی خواهند ماند، از بلاک چین و ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی گرفته تا بازی‌های بلاک چین؛ و هنر رمزنگاری کدام یک از این‌ها سال ۲۰۲۲ را تعریف می‌کند؟

آلن کونوسکی از PrimeBlock

در سال ۲۰۲۲ چه چیزی در انتظار کریپتو و بلاک چین است؟ از زبان کارشناسان

در سال ۲۰۲۲ چه چیزی در انتظار کریپتو و بلاک چین است؟

آلن مدیر ارشد حقوقی در PrimeBlock، یک عملیات استخراج پایدار بیت کوین، ارائه دهنده راه حل‌های زیرساختی و عضو شورای استخراج بیت کوین، با مکان‌هایی در سراسر آمریکای شمالی است.

ما شاهد استفاده کشور‌های بیشتری از رمزارز به عنوان یک ارز قانونی خواهیم بود. همچنین شاهد خواهیم بود که دولت‌های مرکزی بیرون می‌آیند و ارز‌های خود را می‌گیرند و آن‌ها را روی یک بلاک چین قرار می‌دهند. چین قبلاً گفته است که این کار را انجام خواهد داد، که رقابت واقعی برای ارز‌های دیجیتال خصوصی را از منظر پرداخت سرعت می‌بخشد.

ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی رقابتی را از منظر ذخیره ارزش یا حمایت از تورم ارائه نمی‌کنند، زیرا همچنان همان ارز ثابت هستند و مشروط به دستکاری سیاست‌های پولی مشابه توسط بانک‌های مرکزی هستند. مطمئناً این چیزی است که کاملاً دیجیتال، شفاف است و هم چیز‌های خوب و هم چیز‌های بسیار ترسناکی را به همراه دارد. امید این است که حداقل در ایالات متحده، گفتگو‌های پیرامون CBDC‌ها در کنار حفظ ارزش‌های جامعه ما، از جمله حریم خصوصی و کنترل خودمان، اتفاق بیفتد.

نحوه اجرای چین در مقابل ایالات متحده متفاوت خواهد بود، بنابراین گفتگو باید آگاهانه سوالات درست را مطرح کند. راهی برای سرخوردن با فناوری وجود دارد که واقعاً تأثیرات اساسی، اجتماعی، سیاسی، فلسفی و قانونی را که می‌تواند بر جامعه داشته باشد نادیده می‌گیرد. این یک ابزار بسیار قدرتمند است - من آن را دست کم نمی‌گیرم یا اغراق نمی‌کنم. دولت در حال حاضر با نظارت بر واسطه‌های مهم مانند بانک‌ها و سایر نهادها، کنترل نظارتی زیادی بر سیستم‌های پرداخت، بانکی و پولی دارد. این به طور مستقیم در سطح خرد ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.»

آندره نئوس از زبدی

در سال ۲۰۲۲ چه چیزی در انتظار کریپتو و بلاک چین است؟ از زبان کارشناسان

آندره مدیر ارشد فناوری در Zebedee است که پرداخت‌های قابل برنامه‌ریزی و تراکنش‌های کوچک را برای قدرت بخشیدن به اقتصاد برای دنیای مجازی امکان‌پذیر می‌سازد.

«توکن‌های غیرقابل تغییر در سال ۲۰۲۱ به‌طور کامل تخیل عمومی را تسخیر کردند و پیشتاز ظهور بازی‌های بازی برای کسب درآمد، یک نیروی اقتصادی عظیم بودند. فکر می‌کنم در سال ۲۰۲۲ این مفهوم به روش‌های جدیدی تکامل می‌یابد، زیرا مردم ارزش بیشتری را در داشتن قابلیت همکاری باز بین پلتفرم‌ها می‌بینند. بسیاری از روایت‌های سریع ثروتمند شدن خود را به نفع مفاهیم پایدارتر از دست می‌دهد و بیت‌کوین نقش بسیار بیشتری را ایفا می‌کند.

آنتون بوکوف از شبکه ۱ اینچی

آنتون یکی از بنیانگذاران شبکه ۱inch، یک شبکه توزیع شده از پروتکل‌های غیرمتمرکز است. "در دو سال گذشته، ما شاهد رشد عظیمی در حجم بازار نقدی بودیم. من انتظار دارم که بازار غیرمتمرکز مشتقات در سال ۲۰۲۲ توجه بیشتری را از سوی بازارسازان و سایر بازیگران حرفه‌ای جلب کند. به دلیل کمبود دارایی‌های رمزنگاری و نقدینگی مشتقات در بازار‌های سنتی، فرصتی برای DeFi وجود خواهد داشت که شکاف را پر کند.

دانیلا باربوسا از بنیاد Hyperledger

دانیلا مدیر اجرایی Hyperledger Foundation و مدیر کل بلاک چین، مراقبت‌های بهداشتی و هویت در بنیاد لینوکس است.

۲۰۲۲ دوباره سال جذابی برای بلاک چین خواهد بود. شرکت‌هایی که برای اولین بار این فناوری را پذیرفتند، شروع به بهره‌برداری از مزایای واقعی کرده‌اند، و کل صنایع به شدت به سمت ادغام DLT و فناوری‌های مرتبط در پشته سازمانی خود حرکت خواهند کرد. این امر ریسک قابلیت همکاری بین بلاک چین‌های مجاز و عمومی و همچنین سیستم‌های قدیمی را افزایش می‌دهد.

تأثیر بلاک چین بر بازار‌های موجود تنها یک داستان خواهد بود. سرفصل‌های بزرگ‌تری در مورد کسب‌وکار‌ها و مدل‌های تجاری که شرکت‌ها در سراسر جهان شروع به استفاده از پتانسیل فناوری‌های توزیع‌شده و غیرمتمرکز می‌کنند، در حال ظهور خواهند بود.

در بنیاد Hyperledger، ما شاهد افزایش علاقه به ترکیبی از فناوری‌هایمان به‌عنوان پلتفرم‌هایی برای هویت دیجیتال، CBDC ها، توکن‌سازی (قابل تعویض و غیرقابل تعویض)، پرداخت‌های فرامرزی و موارد دیگر هستیم.»

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی تیتر برتر

عناوین برگزیده