تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۲۴۳۴۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش مصرف انرژی در صنایع فولاد و سیمان چین

‌می‌متالز - چین به استقبال المپیک زمستانی می‌رود.

کاهش مصرف انرژی در صنایع فولاد و سیمان چین تا سال ۲۰۲۵

به گزارش می‌متالز، چین قصد دارد مصرف انرژی در صنایع فولاد و سیمان خود را تا سال ۲۰۲۵ میلادی کاهش دهد و همزمان کربن زدایی در بخش آلومینیوم را نیز دنبال کند.
چین در نظر دارد کاهش مصرف انرژی در صنایع فولاد و سیمان را همزمان با کاهش انتشار کربن در صنعت آلومینیوم تا سال ۲۰۲۵ میلادی در برنامه خود قرار دهد.
وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین با انتشار چهاردهمین برنامه پنج ساله توسعه صنعت مواد خام چین تصریح کرد: تا سال ۲۰۲۵ میلادی میزان کاهش مصرف انرژی برای تولید هر تن فولاد و سیمان در چین به ترتیب ۲ واحد و ۳.۷ واحد خواهد بود. همچنین طی مدت یاد شده، انتشار کربن در بخش آلومینیوم ۳ درصد کاهش خواهد یافت.
وی افزود: چین به دنبال کاهش مصرف انرژی در صنایع انرژی بر است تا از این طریق آلودگی هوا در المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ میلادی را کاهش داده و همچنین اقتصاد خود را تا سال ۲۰۶۰ میلادی کربن‌زدایی کند.
وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین گفت: در مواجهه با محدودیت‌های شدید منابع، ضرروی است که انرژی و محیط زیست، خنثی سازی کربن، انتظارات جدید مردم برای تولید ایمن و نیز وظیفه توسعه ایمن و سبز در صنعت مواد اولیه را مورد توجه قرار داد.
این در حالی است که ظرفیت تولید مواد اولیه اصلی و تولیدات فله‌ای همچون فولاد خام و سیمان، تنها براساس برنامه چهاردهم توسعه کاهش خواهد یافت.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

عناوین برگزیده