تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۷
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۴۳۹۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اداره صنعت:

۱۵۱ میلیارد تومان طی ۹ ماه در بخش صنعت اردستان سرمایه‌گذاری شد

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: ۱۶ فقره پروانه تاسیس و بهره‌برداری واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۵۱ میلیارد تومان در ۹ ماه سال جاری در این شهرستان صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا باقری روز پنجشنبه افزود: از مجموع ۱۶ فقره پروانه صادر شده، ۱۴ مجوز تاسیس با اشتغال ۱۸۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۱ میلیارد تومان انجام شده است.

وی ادامه داد: ۲ پروانه بهره‌برداری نیز با ۱۹۷ نفر اشتغال و سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان صادر شده و در مجموع این میزان سرمایه گذاری در ۲ بخش ۳۳۷ نفر اشتغال به همراه داشته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان با بیان اینکه سه طرح توسعه و سه پروانه بهره‌برداری در دست اقدام است، اضافه کرد: ۱۱ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید طی ۹ ماهه امسال در این شهرستان برگزار شده است.

به گفته وی، تاکنون ۶۷ پروانه بهره‌برداری و ۶۵ پروانه تاسیس واحد صنعتی صادر شده و ۵۲ واحد فعال و نیمه فعال در اردستان وجود دارد.

راه‌اندازی ۸ معدن جدید در اردستان

باقری درباره فعالیت معادن در اردستان اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری هشت معدن جدید راه‌اندازی و چهار معدن خلع ید شده است.

وی یادآور شد: پیش از این ۵۵ پروانه فعالیت معادن صادر شده، ۲۴ پروانه تعطیل هستند و با پیگیری نماینده مجلس و فرماندار اردستان در یک‌ونیم سال گذشته ۲۰ معدن غیرفعال سلب امتیاز شده است.

این مسوول با اشاره به وجود معادن فلزی مرغوب در اردستان گفت: در ۹ ماهه امسال چهار پروانه اکتشاف و گواهی کشف جدید و در ۱۸ ماهه گذشته ۲۵ فقره پروانه اکتشاف معادن فلزی صادر و ۱۶ فقره پروانه تاسیس با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد صادر شده است و فعالیت این معادن به صورت روزانه رصد می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری افزون بر ۳۶ میلیون لیتر سوخت مورد نیاز ماشین آلات معدن در اختیار معدن کاران اردستان گذاشته شده است.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان با بیان اینکه صنعت و معدن مهمترین موتور محرکه اقتصاد است، خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که تکیه بر توانمندی‌های صنعتی و معدنی از اساسی‌ترین عناصر جریان توسعه اقتصادی محسوب می‌شود و به طور حتم توسعه و گسترش سازمان یافته واحد‌های تولیدی و معدنی می‌تواند در پیشرفت سراسری اقتصاد، تولید و اشتغال نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و لازم است به این بخش نگاهی اندیشمندانه شود.

توزیع ۱۰۸۴ تن کالای اساسی در اردستان

باقری درباره بخش تجارت و توزیع کالا‌های اساسی ویژه تنظیم بازار گفت: در سال جاری ۸۲ تن برنج وارداتی، ۵۱ تن روغن نباتی، ۶۷ تن شکر، ۸۶۵ تن گوشت مرغ، ۸ تن مرغ منجمد و ۱۱تن قند شکسته در اردستان توزیع شده است.

وی از نظارت بر توزیع هفت هزار و ۲۵۰ حلقه لاستیک خودرو سبک و ۸۴ حلقه لاستیک خوردو سنگین خبر داد و افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۷۲ فقره ثبت سفارش کالا انجام شده، ۸۶ نشست با اداره‌ها واتاق اصناف برگزار و پنج کارگروه (کمیسیون) نظارت، ۹ کارگروه تعزیرات و سه کارگروه آرد و نان تشکیل شده است.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان تصریح کرد: ۴۵ مورد نرخ‌گذاری کالا و خدمات در کمیسیون نظارت و کمیته نرخ گذاری، بازرسی از ۲ هزار و ۲۴۰ واحد صنفی، ثبت ۱۶۳ تخلف، انجام ۱۸۰ گشت مشترک و۱۷۳ گزارش مردمی به ستاد خبری، بازدید از واحد‌های صنعتی و معدنی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیگر مسوولان کشوری، استانی و شهرستان در ۹ ماهه گذشته انجام شده است.

هم‌اکنون ۵۲ واحد صنعتی فعال و نیمه‌فعال با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده