تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۴۴۰۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روند سقوط قیمت ارز دیجیتال «آواکس» ادامه خواهد داشت/ سیطره خرس‌ها بر بازار کریپتو

‌می‌متالز - قیمت ارز دیجیتال آواکس نیز در پی ریزش شدید بازار ارز‌های دیجیتال، به شدت سقوط کرده و به نظر می‌رسد این سقوط همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، با ریزش ناگهانی و شدید بازار ارز‌های دیجیتال، قیمت ارز محبوب آواکس یا همان توکن بومی شرکت آوالانچ که طی ماه‌های گذشته، از پیشرفت قیمت خوبی برخوردار بود نیز با ریزش شدید ناشی از ایجاد ترس در بازار مواجه شده است.

آواکس هم اکنون با قیمت ۹۳.۷۰ دلار معامله می‌شود که حدود ۴۰ درصد کمتر از بالاترین رکورد خود است. در نتیجه، ارزش کل بازار آن به ۲۲ میلیارد دلار کاهش یافته و آن را به یازدهمین ارز دیجیتال بزرگ در جهان تبدیل کرده است.

دلیل ریزش قیمت آواکس

آواکس از خانواده موسوم به قاتلان اتریوم محسوب شده که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ در میان توسعه دهندگان و سرمایه گذاران بازار ارز‌های دیجیتال از محبوبیت بالایی برخوردار شد. در نتیجه، قیمت این ارز بیش از ۱۷۰۰ درصد از پایین‌ترین سطح در ماه اوت به بالاترین نقطه در نوامبر جهش کرد.

قیمت آواکس اخیراً با وجود رشد اکوسیستم این ارز، سیری معکوس را آغاز کرده است. به عنوان مثال، اکنون ۱۲۹ پروژه DeFi با استفاده از شبکه آوالانچ ساخته شده که مجموع ارزش این پلتفرم‌ها بیش از ۱۱.۳ میلیارد دلار است و آن را به چهارمین پلتفرم بزرگ جهان تبدیل کرده است. اما با اینحال، طی روز‌های گذشته، شاهد ریزش شددی قیمت این ارز محبوب بوده ایم.

گفته می‌شود این کاهش قیمت در بازار ارز‌های دیجیتال، بیشتر ناشی از تغییر لحن فدرال رزرو آمریکا بوده است. در ماه نوامبر، فدرال رزرو شروع به کاهش ۱۵ میلیارد دلاری خرید دارایی‌های خود کرد.

سپس این کاهش خرید را به ۳۰ میلیارد دلار افزایش داده و در صورتجلسه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، بانک مرکزی آمریکا اشاره کرد که با شدت بیشتری برای افزایش نرخ بهره حرکت خواهد کرد؛ موضوعی که نهایتا سرمایه گذاران را نسبت به نگهداری اندوخته‌های خود در سیستم بانکی آمریکا امیدوار کرده و فاصله‌ای معنادار میان آن‌ها و بازار کریپتو ایجاد کرد.

پیش بینی قیمت آواکس

روند سقوط قیمت ارز دیجیتال «آواکس» ادامه خواهد داشت/ سیطره خرس‌ها بر بازار کریپتو

نمودار روزانه نشان می‌دهد که قیمت آواکس در چند هفته گذشته روند نزولی داشته است. متعاقباً، قیمت این ارز به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و سطح اصلاحی فیبوناچی ۳۸.۲ درصد سقوط کرد.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که قیمت آواکس به احتمال زیاد به سقوط خود ادامه دهد؛ چراکه خرس‌ها چانه الگوی دوباله را در ۷۴.۶۵ دلار هدف قرار داده اند. از طرف دیگر، حرکت بالاتر از مقاومت ۱۱۵ دلاری، نمای نزولی را باطل می‌کند.

منبع: تحلیل بازار

عناوین برگزیده