تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۴۴۳۰۸

پاسخ عجیب معاون سازمان هواپیمایی به سانحه هواپیمایی کاسپین؛ خدایی: هواپیما‌های ۷۳۷ سالی دو بار دچار سانحه می‌شوند

‌می‌متالز - معاون استاندارد سازمان هواپیمایی با بیان این که هواپیما‌های کشور از استاندارد‌های لازم برخوردارند گفت این در حالی است که به طور میانگین هواپیما‌های ۷۳۷ سالی دو بار دچار سانحه می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، آرش خدایی در برنامه فرامتن شبکه افق درباره سانحه هواپیمایی پرواز مشهد و فرسودگی هواپیما‌های کشور، اظهار کرد: در اصطلاح ما فرسودگی به معنای از رده خارج شدن هواپیما است که در کل دنیا یک استانداری برای عمر هواپیما‌ها وجود دارد؛ اما ما نمی‌توانیم عمر مفید و استاندارد هواپیما‌ها در کشور را اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه میانگین عمر هواپیما‌های ایران از ۳۰ سال کمتر است، افزود: تا زمانی که هواپیمایی از نظر سلامت پرواز بتواند کار خود را به سرانجام برساند، می‌تواند به پرواز در آسمان‌ها ادامه دهد.

وی اضافه کرد: کشور ایران در منطقه‌ای قرار دارد که کشور‌های همسایه ما از یک بازار ترانزیتی خوبی برخوردار هستند و یک هدف‌گذاری اقتصادی جهت جابجایی مسافران دارند که به همین دلیل میانگین عمر ناوگان هوایی کشور در منطقه ما خیلی کمتر است.

معاون استاندارد هواپیمایی کشور در پاسخ به فرسوده بودن هواپیمای پرواز مشهد تصریح کرد: این‌که عمر هواپیما‌های مورد استفاده در کشور بیش از حد استاندارد است را قبول ندارم و صداوسیما یک رسانه‌ای محسوب می‌شود که مخاطبان آن عموم مردم است و عموم هم یک درک درستی از موضوعات شما دارند.

خدایی درباره استاندارد سازی هواپیما‌ها گفت: در سازمان هواپیمایی کشور با یک فاصله‌ای نظارت بر این امر اتفاق می‌افتد و فرایند‌های استاندارد سازی در سازمان‌ها بررسی می‌شود و کاملا مراقب هستیم که استاندارد‌ها رعایت شده باشد.

خدایی ادامه داد: از طرف دیگر شرکت‌های هواپیمایی، شرکت تأمین و نگهداری و گروه پروازی نیز یک سری مسوولیت‌هایی دارند که به صورت لحظه‌ای آن را بررسی و رصد می‌کنند تا این استاندارد‌ها اجابت شود.

معاون استاندارد هواپیمایی کشور درباره بروز حادثه برای هواپیمای پرواز مشهد، هیچ گونه غیراستانداردی هواپیما را نپذیرفت و توضیح داد: در این پرواز تنها چرخ هواپیما در اصفهان دچار لرزش می‌شود و قسمتی از آن می‌شکند و هواپیما روی باند فرودگاه متوقف می‌شود.

خدایی افزود: اتفاقی که برای مسافران پرواز مشهد در فرودگاه اصفهان رخ داده است، به طور میانگین و بر روی این کلاس هواپیما، سالی دو بار اتفاق می‌افتد که تمام سعی ما این است، کمتر شده یا اینکه دیگر شاهد این گونه اتفاقات در کشور نباشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده