تاریخ: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۴۱۸
کد خبر: ۲۴۴۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش تسهیلات سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی

می متالز - تسهیلات سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی به 2 برابر افزایش پیدا کرد.
افزایش تسهیلات سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی

به گزارش می متالز، مرتضی شهیدزاده؛ رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در چهل و پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهار کرد: دوره تنفس تسهیلات سرمایه در گردش تسهیلات صندوق توسعه ملی را 2 ساله تعیین کرده‌ایم که با توجه به تطویل شدن اعطای تسهیلات در سیستم بانکی، تولیدکنندگان حداقل یک سال مفید داشته باشند.

وی در مورد نرخ سود این تسهیلات نیز گفت: تسهیلات سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی برای بخش نفت، گاز و پتروشیمی پیش از این 8 درصد بود که به 6 درصد کاهش یافت. نرخ این تسهیلات برای بخش کشاورزی 14 درصد تعیین شده که اگر واحد تسهیلات گیرنده در مناطق محروم مستقر باشد، نرخ این تسهیلات 10 درصد در نظر گرفته شد.نرخ تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی بخش صنعت و معدن 16 درصد و نرخ سود این تسهیلات برای مناطق محروم 12 درصد است. همچنین علاوه بر تسهیلات سرمایه در گردش، منابعی نیز به عنوان تسهیلات سرمایه گذاری ثابت پرداخت می شود که مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات 9 سال است.

شهیدزاده در همین حال از طرحی برای ایجاد یک کانال مالی و بانک خصوصی با حمایت صندوق توسعه ملی خبر داد و گفته است: بخش خصوصی سهامدار اصلی در طراحی بخش خارجی این کانال مالی خواهد بود.

عناوین برگزیده