تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۳۷۹
کد خبر: ۲۴۵۳۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

فرمول قیمت گذاری آهن اسفنجی تغییر کرد/حمایت القایی‌ها با کاهش ۳۵۰ تومانی قیمت مواد اولیه

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از تشکیل نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بمنظور رفع مشکلات تولید کنندگان شمش القائی خبرداد.

به گزارش می‌متالز، سیف الله امیری افزود: در نشست صبح امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دو تصمیم جدی برای رفع مشکلات القایی‌ها گرفته شد که مهمترین آن، پیشنهاد محاسبه قیمت پایه آهن اسفنجی معادل ۹۵درصد آخرین معامله پایانی به بورس کالا بود.

وی ادامه داد: با اتخاذ این تصمیم قیمت آهن اسفنجی کاهش خواهد یافت و واحد‌های تولیدکننده القایی می‌توانند به راحتی مواد اولیه خود را تامین کنند کما اینکه امروز قیمت آهن اسفنجی ۸۷۵۰ تومان معامله شد و با انجام این فرمول قیمت آهن اسفنجی هفته آینده به ۸۴۰۰ تومان خواهد رسید.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: در نشست امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همچنین قرار شد واحد‌های تولیدکننده القایی تا پایان سال و پس ازعرضه در بورس کالا، بدون محدودیت محصولاتشان را صادرکنند.

امیری درپاسخ به سوال فولادبان مبنی بر تصمیمی برای واردات قراضه گفت: در نشست امروز قرارشد هر فرد حقیقی و حقوقی که توانایی واردات قراضه را به کشور دارد بدون هیچ محدودیتی اقدام به واردات کند وهیچ مشکل خاصی برای واردات وجود ندارد.

وی با اشاره طرح موضوع واردات قراضه در نشست ستاد تسهیل افزود: موضوعی که دررابطه با واردات قراضه مطرح است گرانی و بالابودن قیمت قراضه وارداتی است. از این رو باید یک شرکت وارداتی با توان مالی بالا عهده دار واردات قراضه شود و با واردات کلی قیمت قراضه و تعدیل قیمت آن به بورس کالا عرضه شود.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت افزود: تلاش ستاد تسهیل امروز رفع مشکلات القایی‌ها بود هرچند القایی‌ها معتقد بودند که کاهش قیمت اسفنجی همچنان برای آن‌ها سودی ندارد و بازهم سود زیادی عاید ان‌ها نمی‌شود، فعالان این بخش معتقدند هر تغییری باید شامل کل زنجیره باشد تا همه زنجیره از سنگ اهن تا محصول نهایی مشکلاتشان در نظر گرفته شود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده