تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۴۵۵۷۶
سرویس خبر : انرژی

هشت مگاوات به ظرفیت تولید برق استان سمنان افزوده می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت: هشت مگاوات به ظرفیت تولید برق، به همت بخش خصوصی در غرب استان، تا دهه مبارکه فجر امسال اضافه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سیدعلی اکبر صباغ روز سه شنبه به رسانه‌ها افزود: ۲ نیروگاه مقیاس‌کوچک در شهرستان گرمسار توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است که در این مرحله هشت مگاوات تولید برق آن به شبکه سراسری برق افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با اشاره به سرمایه گذاری ۳۴۰ میلیارد ریالی در این واحد‌های نیروگاهی بیان کرد: با بهره برداری رسمی از نیروگاه گازی پارسه ارتباط، ظرفیت تولید برق این واحد از سه مگاوات به ۹ مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به بهره برداری از گام اول نیروگاه گازی افق تامین انرژی گفت: سرمایه گذار در این طرح مجوز احداث نیروگاه گازی مقیاس‌ کوچک تا ظرفیت ۱۲ مگاوات را از شرکت توانیردریافت کرد که با بهره برداری از گام اول این طرح با اعتباری معادل ۲۵۰ میلیارد ریال ۲ مگاوات برق وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با اشاره به فراهم بودن زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه تولید برق در استان گفت: تاکنون بیش از ۲۴ مگاوات از طریق نیروگاه‌های تولید برق مقیاس کوچک در مناطق مختلف استان توسط بخش خصوصی ظرفیت سازی شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان (ایرنا)

عناوین برگزیده