به گزارش میمتالز، یکی از کارخانههای فولاد در منطقه اسکندرون، محمولهای از ونزوئلا متشکل از HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰) را به قیمت ۴۸۳ دلار در هر تن cfr رزرو کرد (حجم محموله در زمان انتشار مشخص نبود).
البته درباره محمولههای ونزوئلا باید گفت، این کشور یکی از تامین کنندههای سنتی قراضه نیست، بنابراین هنگام محاسبه شاخصهای قراضه روزانه Fastmarkets این معاملات در نظر گرفته نشد و به همین دلیل شاخصهای روزانه قراضه در ابتدای هفته ثابت ماند.
در همین حال، تنها معامله دریایی که هفته گذشته از اروپا رزرو شد شامل ۲۰۰۰۰ تن HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰)، حدود ۱۰۰۰۰ تن محموله آهن خرد شده و ۱۰،۰۰۰ تن bonus با میانگین قیمت ۴۷۱ دلار در هر تن cfr بود.
شاخص روزانه Fastmarkets برای ضایعات فولادی HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰ ترکیبی)، مبدا اروپای شمالی، Cfr ترکیه، ۴۶۲.۸۷ دلار در هر تن (در ۳۱ ژانویه)، بدون تغییر در روز برآورد شد.
همچنین، شاخص روزانه متناظر برای قیمت قراضه فولادی HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰ مخلوط)، مبدا ایالات متحده، cfr ترکیه، ۴۷۱.۱۶ دلار در هر تن (ثابت در طول روز) بود و مواد پریمیوم با مبدأ ایالات متحده نسبت به قراضه اروپایی ۸.۲۹ دلار در هر تن تخمین زده شد.
پس از بسته شدن شاخص ها، محموله دیگری شامل ۱۸۰۰۰ تن HMS ۱&۲ از دریای بالتیک به یک کارخانه فولاد در منطقه اسکندرون به قیمت ۴۹۳ دلار در هر تن cfr فروخته شد.
در این شرایط، تولیدکنندگان فولاد ترکیه واردات قراضه دریایی خود را تا حد ممکن کند نگه داشته اند، زیرا با فروش محصولات بلند فولادی نهایی و همچنین قطع برق دست و پنجه نرم میکنند.
ضایعات فولاد HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰ مخلوط) مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه، دلار / تن
منبع: آرتان پرس