تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۹:۴۶
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۲۴۸۰۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا:

اگر برای مازاد تولید فکری نکنیم، فولادسازان دچار بحران می‌شوند/ ضرورت تسهیل موانع صادراتی

می متالز - نادر سلیمانی مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا گفت: امروز کشور در حوزه صادرات وضعیت مناسبی ندارد و به نظر می‌رسد باید تدابیر خاصی برای صادرات محصولات فولادی توسط دولت، وزارت صمت به‌طور ویژه، وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی اندیشیده شود؛ در غیر اینصورت ظرف 4 ماه آینده فولادسازان دچار بحران خواهند شد.
اگر برای مازاد تولید فکری نکنیم، فولادسازان دچار بحران می‌شوند/ ضرورت تسهیل موانع صادراتی

به گزارش می متالز، نادر سلیمانی مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا اظهار کرد: با توجه به رکود حاکم بر حوزه فولاد در داخل کشور، بین 8 تا 10 میلیون تن مازاد تولید خواهیم داشت که اگر برای مصرف این مازاد تولید که عمده آن صادرات است فکر اساسی و چاره‌اندیشی نشود، قطعاً ظرف 3 تا 4 ماه آینده تمام فولادسازان کشور هم دچار بحران نقدینگی و هم با کاهش تولید مواجه خواهند شد؛ بنابراین باید برای وضعیت صادرات این محصولات به‌صورت خاص چاره‌اندیشی شود.

سلیمانی در ادامه گفت: صنعت فولاد کشور توانسته است رتبه دوازدهم را در بین فولادسازان بین‌المللی کسب کند، بر این اساس، این موقعیت طلایی که در اختیار فولادسازان ما قرارگرفته است را برای دستیابی به تولید 55 میلیون تن تولید فولاد تا افق 1404 نباید از دست داد.

وی با تأکید بر اینکه امروز در کشور به وضع صادرات کم‌تر توجه می‌شود گفت: متأسفانه بیشتر درگیر مسئله نوسانات نرخ ارز هستیم و از اصل مسئله که پیدا کردن بازارهای صادراتی و مشتری‌های خارجی هست غافل شده‌ایم و درصورتی‌که الآن چاره‌اندیشی نشود مشکلات زیادی را به جهت کاهش تولید ناخالص ملی به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا در خصوص راهکارهای اجرایی برای حل مشکلات صادراتی گفت: در شرایط کنونی دست تولیدکننده برای شناسایی مشتری‌هایش باید باز گذاشته شود و ساختارها و مقررات داخل کشور مثل پیمان‌سپاری ارزی، ثبت سفارش‌ها و... در سامانه نیما باید اصلاح تا شرایط صادرات تسهیل شود.

عناوین برگزیده