به گزارش می متالز، علیاکبر کرمی در حاشیه نمایشگاه حملونقل با اشاره به اینکه هوشمندسازی حملونقل یکی از ضروریاتی است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: شفافسازی در حوزه حملونقل فقط به مشکلات این صنعت ضرورت است و رفع مشکل این صنعت یکی از ضروریات است.
وی ادامه داد: باید اتاق شیشهای برای صنعت حملونقل ایجاد کرد. بزرگترین مشکل این صنعت گران تمام شدن حوزه لجستیک برای صاحبان بار، رانندهها و دیگر بازیگران این صنعت است.
کرمی به عنوان مدیرعامل یکی از این بازارگاههای الکترونیکی معتقد است که سعی میشود حملونقل با کرایه عادلانه، سریع و مطمئن برای رانندگان ایجاد شود.
وی افزود: اعلام بار هوشمند مرتبط با نوع خودرو و بارگیر، دو سربار بودن و چندسر بار بودن بارها کرایههای عادلانه عدم معطلی در مبادی بار، بیمه بدنه و شخص ثالث و تخفیف ۴۰ درصد در بیمهها از مهمترین اهداف ایجاد بازارگاههای الکترونیکی حمل بار است.
وی ضمن قدردانی از سازمان راهداری بابت توجه به هوشمندسازی حمل و نقل و توسعه بازارگاههای الکترونیکی گفت: حوزه حمل و نقل بار با همه سختیها قابلیت این را دارد که به سمت کاهش هزینههای سربار حرکت کند که انفورماتیک شدن میتواند به این روند کمک کند.
کرمی ادامه داد: سرمایهگذاری در این صنعت بزرگ جذابیتها و مزیتهای فراوانی دارد، هدفگذاری برای بارگیری روزانه ۲۵۰۰ سرویس جادهای در این سامانه ما وجود دارد.
وی تأکید کرد: یکی از روشهای کاهش مشکل کامیونداران و رانندهها توسعه بازارگاههای الکترونیکی حمل بار است.