به گزارش میمتالز، این رویداد که از سوی روزنامه تجاری Handelsblatt در دوسلدورف برگزار شد توسط کالانیش مورد بررسی قرار گرفت.
آقای Van Poelvoorde خاطرنشان کرد: با این حال کمیسیون اروپا با بروکراسی خود تلاشهای کربن زدایی را کند میکند. وی افزود: برنامههای قبلی در بروکسل برای اطمینان از دوام صنعت فولاد در آینده کافی نبوده و اتحادیه اروپا باید تصمیم بگیرد که چطور برای دستیابی به نتایج بهتر در کربن زدایی اقدام کند.
به گفته Van Poelvoorde در سال ۲۰۲۱ قیمت دی اکسید کربن (CO۲) سه برابر شد همانطور که قیمت برق و گاز طبیعی نیز افزایش یافت. این مسئله باعث میشود تغییر در جهت کاهش تولید کورههای قوس الکتریکی در حال حاضر سودآور نباشد.
وی افزود: فولاد سبز تولید شده با هیدروژن به جای کربن در حال حاضر موضوع داغ در صنایع است، اما تولید هیدروزن (H۲) در حال حاضر بسیار گران است؛ لذا فولاد سبزتر از فولاد معمولی در حال حاضر گران تمام میشود.
از اینرو شرکت چندملیتی ارائه خدمات حرفهای Accenture برآورد کرده که هزینه تولید خودرو بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو معادل ۵۶۸ تا ۱۱۳۶ دلار برای هر وسیله نقلیه و هزینههای تولید ماشین لباسشویی حدود ۳۰ یورو افزایش یابد. مدیرعامل شرکت خدماتی Accenture نیز در این رویداد گفت: شرکتها باید دریابند که چگونه میتوانند این قیمتهای اضافه را جبران نمایند.
آقای Alexander Becker مدیر اجرایی Georgsmarienhütte نیز اظهار داشت که تولید فولاد کم کربن و با سطح دی اکسید کربن کم در کورههای قوس الکتریکی، یکی دیگر از اهداف این صنعت است.
وی افزود: بزرگترین اهرم برای پیشبرد این ارقام گسترش انرژیهای تجدیدپذیر است و ما واقعا امیدواریم که دولت جدید آلمان تمام تلاش خود را برای رسیدن به اهداف فولاد سبز، شجاعانه و با قدرت انجام دهد.
منبع: دنیای معدن