تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۲۰
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۲۵۰۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پروژه 49 میلیون دلاری تولید مس در آمریکا کلید خورد

می متالز - شرکت معدنی Excelsior، ساخت و بهره‌برداری از معدن مس Gunnison در جنوب شرقی ایالت آریزونای آمریکا را با سرمایه‌گذاری 49 میلیون دلار آغاز کرده است. اولین پیش‌بینی تولید مس این معدن برای فصل چهارم سال 2019 برنامه‌ریزی شده است.
پروژه 49 میلیون دلاری تولید مس در آمریکا کلید خورد

به گزارش می متالز به نقل از CRU، پروژه توسعه 49 میلیون دلاری (معادل 43/1میلیون یورویی) معدن مس Gunnison درست چند روز پس از تأمین مالی 75 میلیون دلاری توسط صندوق معدنی Triple Flag در اواخر ماه نوامبر آغاز شد.

بر اساس این گزارش، برنامه توسعه‌ای این معدن شامل تولید 25 میلیون پوند (معادل 11،300 تن) مس محتوی در سال است که قابلیت افزایش تا 125 میلیون پوند (معادل 56 هزار تن) در سال را دارد.
به‌طورکلی، با استناد بر مطالعات امکان‌سنجی صورت گرفته، انتظار می‌رود که معدن مس Gunnison در طول عمر خود، حدود 2/2 میلیارد پوند (معادل 997 هزار تن) کاتد مس تولید کند. همچنین هزینه مستقیم تولید در این معدن برابر با 0/65دلار بر پوند (معادل 1،433 دلار بر تن) و مجموع هزینه‌های تولید برابر با 1/23 دلار بر پوند (معادل 2/711،7 دلار بر تن) محاسبه و برآورد شده است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد