تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۵۰۳۰۵
سرویس خبر : انرژی

پایبندی اوپک پلاس به قرارداد عرضه نفت علی‌رغم بحران اوکراین

‌می‌متالز - عربستان اعلام کرد بحران اوکراین تأثیری بر قرارداد عرضه نفت اوپک پلاس ندارد و این ائتلاف به روند افزایش تدریجی تولید ادامه خواهد داد.

به گزارش می‌متالز، عربستان‌سعودی در روز سه‌شنبه علی‌رغم تحریم‌های گسترده علیه مسکو به‌خاطر حمله به اوکراین، تاکید کرد به قرارداد عرضه نفت با روسیه در بازار‌های جهانی پایبند است.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه طی ائتلاف اوپک پلاس در حال افزایش تدریجی تولید به‌دنبال بهبود تقاضا از بحران کرونا هستند.

قیمت نفت در این هفته به‌دنبال محدودیت عرضه و اختلال در صادرات نفت خام روسیه به‌خاطر تحریم‌های گسترده علیه مسکو به بالاترین رقم طی ۷ سال گذشته رسیده‌است.

اعضای آژانس بین‌المللی انرژی طی دیداری که در روز سه‌شنبه برای گفتگو در مورد بحران اوکراین داشتند، توافق کردند ۶۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک خود را آزاد کنند.

آمریکا تمایل دارد ائتلاف اوپک پلاس هم روند افزایش تولید خود را که از ماه اوت آغاز کرده تسریع کند.

کشور‌های معدودی در این ائتلاف از جمله عربستان و امارات ذخایر مازاد نفت در اختیار دارند.

ریاض تا به امروز دربرابر درخواست آمریکا برای افزایش سریع‌تر تولید طبق قرارداد اوپک پلاس مقاومت کرده‌است.

ائتلاف اوپک پلاس در آخرین اجلاس خود در دوم فوریه توافق کرد به افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید تا ماه مارس ادامه دهد.

مجلس عربستان در روز سه‌شنبه پایبندی خود را به قرارداد عرضه نفت اوپک پلاس اعلام کرد. طبق این قرارداد، ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت این گروه اضافه خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در دیداری تلفنی با ولیعهد ابوظبی در مورد قرارداد اوپک پلاس مذاکره کرده و توافق کردند به افزایش تدریجی تولید در بازار‌های جهانی انرژی ادامه دهند.

طبق گفته منابع اوپک پلاس، این گروه در اجلاس آینده خود هم همین روند افزایش تولید را تصویب خواهد کرد و بحران اوکراین تأثیری بر این قرارداد نمی‌گذارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده