تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۶
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۵۰۳۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

استان سمنان با کمبود کارگر ساده و متخصص مواجه است

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: استان سمنان با کمبود کارگر ساده و متخصص روبه‌رو است و برای تأمین نیروی کار از اتباع باید قوانین را بازنگری کرد.

به گزارش می‌متالز، علی‌ اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان صبح امروز در جمع شماری از مدیران اقتصادی سمنان اظهار کرد: انسجام، تعامل و همراهی بین دولت و بخش خصوصی در استان سمنان زبانزد است و به‌ عنوان یک واقعیت عینی باید بگویم دولت بدون ملت معنا ندارد.

وی گفت: استان سمنان به لحاظ جغرافیایی استانی پراکنده بوده و پراکندگی جغرافیایی و عدم تراکم جمعیت در یک منطقه نباید به‌گونه‌ای تعریف شود که مطالبات مردم استان نادیده گرفته شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان خطاب به معاونت امور استان‌های وزارت کار گفت: متولی کار و کارگری وزارتخانه شماست؛ استان سمنان با کمبود کارگر ساده و متخصص روبه‌رو است و برای تأمین نیروی کار از اتباع باید قوانین را بازنگری کرد.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: واحد‌هایی که به علت کمبود نیرو با ظرفیت کمتری کار می‌کنند، در حقیقت تولید کمتری دارند؛ حال که به خاطر شرایط تحریم، مشکلاتی بر سر راه تولید است.

وی از مسوولان خواست: با ایجاد موانع و دستورالعمل‌ها مزاحمت کاری ایجاد نکنند که در نهایت ظرفیت تولید کم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: باید قوانین و روابط کار را بهبود بخشیم و بدانیم که توجه به منابع انسانی یک ضرورت است.

منبع: خبرگزاری فارس استان سمنان

عناوین برگزیده