به گزارش میمتالز، غلامرضا فروغینیا دبیر نمایشگاه یاد شده ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: برگزاری دومین نمایشگاه بومیسازی در حوزه صنعت فولاد هم از جنبه ملی یک فرصت است و هم از جنبه منطقهای در جنوب کشور میتواند تبیین کننده مزیتهای نسبی تولید باشد.
وی افزود: با توجه به محدودیتهایی که در پارهای از امکانات در حوزه تولید انواع محصولات فولادی وجود دارد یقیناً رایزنی و تبادل اطلاعات از اهداف اولیه این نمایشگاه خواهد بود کما اینکه از رهگذر این مبادلات فنی و تخصصی و علمی یقیناً تامینکنندگان نو پا هم میتوانند با داشتههای خویش برای کارفرمایان صنعت فولاد، حضوری فعال در این عرصه داشته باشند.
فروغینیا تاکید کرد: تمرکز بازاریابی در حوزه نمایشگاهها شاید ارزانترین ابزار اقتصادی برای واحدهای بازرگانی هم باشد تا آنها بتوانند تولیدکنندگان را دریافته و حمایت کنند. یقیناً بخشهای بازرگانی راههای ارزان برای توجیه اقتصادی را در مسیر صنعتگران فولادی قرار خواهند داد. به ویژه اینکه اگر مسیر تامین در داخل کشور و در منطقه جنوب باشد از توجیه اقتصادی مطلوبتری برخوردار است.
دبیر دومین نمایشگاه بومیسازی صنعت فولاد با اشاره به مزیتهای اقتصادی منطقه جنوب تصریح نمود: صنعت فولاد از جمله صنایعی است که در کشور ما میبایستی از مزایای ۱۸۸۰ کیلومتر دسترسی دریایی در جنوب کمال استفاده را ببرد؛ بنابراین با تکیه بر مزیت حمل و نقل ارزان بینالمللی در تامین مواد و دسترسی به بازارهای هدف این مهم بیش از پیش با منطق اقتصادی سازگار است.
فروغی نیا افزود: شرکتهای فولادی میبایستی از فرصت نمایشگاه بومیسازی برای شناخت تامینکنندگان توانا بهره لازم را برده و بدینوسیله به سمت کاهش قیمت تمام شده محصولات خویش قدم بردارند.
وی در پایان گفت: در حقیقت هدف اصلی نمایشگاه در ابعاد ملی هم همین است که ما بتوانیم محصولات فولادی را با بهرهمندی از مزیتهای نسبی جغرافیایی و توانایی صنعتگران و تامینکنندگان بومی تجهیز نماییم.