تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۵۰۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تلاش برای حفظ مشتریان خارجی

می متالز - حفظ مشتریان صادراتی در شرایط فعلی بسیار دشوار است؛ اما ما تلاش خواهیم کرد مشتریان خارجی را از دست ندهیم.مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با اعلام این مطلب گفت: مشکلات اقتصادی سبب شده تا احتمالا خودروسازان امسال به میزان پیش‌بینی شده از ما خرید نداشته باشند و در چنین شرایطی بهترین اقدام توجه به محصولات صادراتی است.
تلاش برای حفظ مشتریان خارجی

به گزارش می متالز، اصغر اسماعیلی به محدودیت‌های صادراتی در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: از سویی دیگر بازگشت ارز صادراتی به سامانه نیما در شرایط کنونی تحریم که هزینه‌های ارزی شرکت‌ها بسیار بالا است، از توجیه منطقی برخوردار نیست.

به گفته وی، در شرایط کنونی، صادرات به ضرر تولید‌کنندگان است و خواسته تولیدکنندگان تسهیل شرایط صادرات است.مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اولویت شرکت در سال‌جاری تولید ۱۰۰ هزار تن ورق‌های خودرویی و قصد ما رشد ۱۵ درصدی تولید بود.به گفته وی، مطابق با برنامه، شش ماهه تولید ورق‌های خودرویی محقق شد؛ اما به‌دلیل محدودیت‌های بین‌المللی برای نیمه دوم سال با چالش تولید مواجه هستیم، از این رو افت تولید متصور است.

اسماعیلی با بیان اینکه مجموع ظرفیت‌های اسمی کارخانه‌های تولیدکننده ورق‌های گالوانیزه در ایران در حدود دو برابر مصرف واقعی است، خاطرنشان کرد: چنانچه واحدی به‌طور نرمال بتواند تولید کند، باید ۵۰ درصد از میزان تولید اسمی را محقق کند.وی تاکید کرد: با توجه به محدودیت تقاضا و بالا بودن ظرفیت اسمی تولید ورق گالوانیزه در کشور، باید به سمت صادرات برویم.اسماعیلی گفت: دز مقطعی از زمان برای تشویق تولید‌کنندگان شعار «حمایت از تولید»، «رفع موانع تولید» و «ایجاد تسهیلات برای تولید» رایج بود؛ اما با شرایط کنونی صادرات و چالش‌های پیش روی آن، این مقوله خدشه‌دار خواهد شد.

به گفته وی، ثبت‌سفارش لازم برای تامین قطعات یدکی با پروسه طولانی سه ماهه همراه است و با سختگیری‌های فعلی صادرات توجیهی ندارد.مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در مورد اقدامات انجام‌شده شرکت در زمینه بومی‌سازی افزود: ورق خودرو تا کنون توانسته برخی از قطعات مورد نیاز خود را با هزینه شرکت بومی‌سازی کند؛ اما باید این امر سازماندهی شود تا بتوان در سطحی گسترده نسبت به ساخت داخل کردن قطعات اقدام کرد.

اسماعیلی با اشاره به داشتن تجربه ای بیش از ۳۰ سال در صنعت فولاد، تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت‌های بسیار خوبی در سطح بازارو صنعت فولاد در زمینه بومی‌سازی وجود دارد؛ اما نیاز به یک تعامل و انسجام همگانی است.وی خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۹۰ درصد از قطعات یدکی فولاد مبارکه ساخت داخل است و امید است که با ایجاد بستری مناسب بتوان بومی‌سازی را توسعه داد تا وابستگی شرکت‌ها به تولیدات وارداتی کاهش یابد. مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در مورد طرح‌های توسعه شرکت گفت: هم اکنون قراردادی به همین منظور با یک شرکت داریم که از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد. به گفته وی، درصدد هستیم که بتوان ورق لوله‌ اتومبیل را با کیفیت و گریدهایی که در برندهای جدید مطرح هست، تولید کنیم؛ زیرا هم‌اکنون بیشتر روی قسمت‌های داخلی بدنه اتومبیل کار می‌کنیم.

عناوین برگزیده