تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۵۱۹۸۴

وضعیت شوم جاده مرگ پایان یابد/ طرح چهاربانده شدن محور سوادکوه ۲۰ ساله شد

‌می‌متالز - مردم شهرستان سوادکوه استان مازندران پس از سفر رئیس جمهور حالا چشم به انتظار تحقق مطالباتشان از جمله پایان وضعیت شوم جاده مرگ تا گازرسانی به نقاط دوردست و راه‌اندازی کارخانه فولاد در این شهرستان هستند.

به گزارش می‌متالز، یکی از مهم‌ترین رویداد‌های خبری ۲۰ اسفند در استا مازندران، سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به این استان بود شهر‌های مختلف دیار علویان که میزبان وزرا و معاونان دولت سیزدهم بودند.

تکاپوی تلاش میزبانی با ورود مهمان‌ها، فروکش کرد و به سمت و سوی بازدید‌ها و وعده‌ها، دیدار‌ها و درد و دل‌ها و شورای اداری، قول‌ها و پیگیری‌ها پیش رفت.

شهرستان سوادکوه نیز میزبان سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور بود. مهمانی که برنامه خود را در سوادکوه با حضور در گلزار شهدای امام‌زاده عبدالحق زیرآب آغاز کرد. پس از آن بازدیدی از زمین چمن فوتبال این شهر داشت و سپس از آخرین وضعیت جاده بالازیراب بازدید کرد، جاده‌ای که به "جاده مرگ" شهرت دارد و سال‌هاست بازدید‌های زیادی به خود دیده، اما سرنوشت شومش تغییر نکرد.

بازدید از محل ساخت پروژه زیرگذر آزادمهر، نقطه رانشی پل‌سفید، پل روگذر پل‌سفید که قرار بود گره‌گشای، گره ترافیکی باشد و زمین فوتبال پل‌سفید، سایر برنامه‌های حضور این مسئول در سوادکوه بود.

نماینده رئیس جمهور همچنین با حضور در منزل شهید خلیلی در پل‌سفید با خانواده این شهید دیدار و بعد آن در محل فرمانداری شهرستان، ملاقات چهره به چهره با داشته و سپس جلسه شورای اداری در محل سالن الغدیر ارشاد سوادکوه در پل‌سفید، برگزار شد. جلسه‌ای که برخلاف آنچه تصور می‌شد، چندان پربار نبود.

فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به مطالبات مردم و مسوولان این شهرستان با بیان اینکه طولانی شدن چهار بانده شدن جاده سوادکوه نارضایتی مردمی را به دنبال داشته اظهار داشت: سوادکوه نیازمند نگاه ملی بوده و به دلیل دارا بودن جاده ترانزیتی، نیازمند نگاه ملی هستیم.

عین‌الله طالبی یکی از مشکلات اصلی شهرستان را زمان‌بر شدن اجرای طرح چهاربانده شدن محور سوادکوه برشمرد. گفت: اجرای این طرح ۲۰ سال طول کشیده است.

فرماندار شهرستان سوادکوه به موضوع گازرسانی اشاره کرد و افزود: اجرای گازرسانی به نقاط دور دست به دلیل نبود اعتبارات و وجود موانع حرائم به کندی انجام می‌شود و موضوع حریم بسیاری از طرح‌ها را با مشکل روبرو کرده است.

وی در بحث خدمات بهداشتی و درمانی نیز گفت: بیمارستان شهدای زیراب تنها بیمارستان شهرستان است که خدمات عمومی و ملی ارائه می‌دهدو نیازمند تجهیز، تکمیل و افزایش تخت است.

فرماندار شهرستان سوادکوه در مورد کارخانه آلومینیوم و فولاد نیز گفت: این کارخانه‌ها که دو هزار شغل ایجاد می‌کنند نیازمند زیرساخت است، همچنین معادن کردآباد یک و دو نیز نیازمند رفع موانع دولتی توسط منابع طبیعی است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

سوادکوه محروم که مظلومیتش زیربار محرومیت دیده نمی‌شود، نیازمند نگاه ویژه برای توسعه است. توسعه‌ای که سال‌هاست وعده تحققش، تاریخ ندارد و مُهر تایید به آن نمی‌خورد. سفر دولت سیزدهم به مازندران، شاید امیدی برای دیده شدن محرومیت سوادکوه می‌بود هرچند بسیاری از بحران‌ها، مشکلات و معضلات این منطقه در سفر کوتاه چند ساعته، فشرده و تعجیل برای اتمام، معاون پارلمانی رئیس جمهور، حضور میدانی به خود ندید و شنیده نشد، اما نمی‌توان به گزارش‌های مکتوبی که میزبان با خود برده است نیز نا‌امید بود؛ بنابراین ما نیز منتظر نتیجه این سفر و خروجی جلسات می‌مانیم و با وعده امیدواری به خودمان، روز‌ها را تا حصول نتیجه سپری می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده