تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۵
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۵۳۵۲۲
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه خبر داد؛

پیشرفت ۶۰ درصدی باند دوم محور مبارکه – بروجن

‌می‌متالز - رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه گفت: حدود ۲۶ کیلومتر از پروژه باند دوم محور مبارکه – بروجن در حوزه شهرستان مبارکه است و در حال حاضر حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش می‌متالز، حسین صفری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه ضمن توضیح مجموعه اقدامات این اداره در سال ۱۴۰۰ در خصوص آخرین وضعیت پروژه باند دوم محور مبارکه – بروجن اظهار کرد: این محور مسیر اتصال استان اصفهان به چهار محال و بختیاری، خوزستان و فارس است که در حوزه شهرستان بروجن دو باند به طور کامل اجرا شده است.

وی افزود: حدود ۲۶ کیلومتر در حوزه شهرستان مبارکه نیازمند احداث باند دوم بود که با پیگیری‌های ویژه به عمل آمده از سوی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در سال ۱۳۹۹ این پرژه در سایت مناقصات اداره‌کل راه و شهرسازی قرار گرفت و پیمانکار انتخاب شد که در حال حاضر حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درحال اجرا است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه اذعان داشت: در حوزه شهرسازی و معماری، این شهرستان علاوه بر پیگیری موارد جاری، پروژه‌های (تهیه طرح بازنگری طرح جامع شهر مبارکه) و (تهیه طرح تفصیلی‌شهر‌های زیباشهر –طالخونچه –کرکوند و دیزیچه) که دارای ردیف اعتباری از اعتبارات تملک دارایی بوده اقدام شده است.

وی گفت: در حوزه املاک و حقوقی، این اداره همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خاج از حریم، نمایندگی اراضی دولتی داخل حریم شهر به میزان ۲۲ هکتار به نام سازمان ملی زمین و مسکن تغییر یافت.

صفری بیان داشت: با هوشیاری و تلاش‌های به عمل آمده ضمن اجرای اقدامات لازم در راستای تشدید حفاظت اراضی ملی و پیشگیری از وقوع تصرفات، نسبت به اجرای احکام قضایی اقدام و پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان به بیت المال بازگردانده همچنین ۵۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی دولتی این شهرستان رفع تصرف فوری شد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان اصفهان

عناوین برگزیده