تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۲۵۴۲۰
سرویس خبر : انرژی
لایحه بودجه ۹۸- ۱۶

درآمد 70 میلیاردتومانی شرکت گاز از مجوز افزایش قیمت در لایحه بودجه ۹۸

می متالز - دولت در لایحه بودجه سال 98 آورده است وزارتخانه های نیرو و نفت می توانند به ازای هر مشترک بخش خانگی گاز و برق شهری 200 تومان روی قبوض اخذ کنند.
درآمد 70 میلیاردتومانی شرکت گاز از مجوز افزایش قیمت در لایحه بودجه ۹۸

به گزارش می متالز، در لایحه بودجه سال 98 آمده است مطابق ماده (١٢ )قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (٢ )به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذیربط اجازه داده میشود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکین گاز مبلغ دو هزار (٢٠٠٠ )ریال ، از هر واحد مسکونی مشترکین برق مبلغ یک هزار (١٠٠٠)ریال و از هریک از واحدهای تجاری مشترکین گاز و برق مبلغ ده هزارریال أخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیفهای ١٦٠١٨٥ و ١٦٠١٨٦ جدول شماره (٥ )این قانون نزد خزانه داری کل کشور واریزکند.

برای مشترکین روستایی، مبالغ فوق‌الذکر معادل پنجاه درصد (٥٠ )%خواهد بود. وجوه فوق، مشمول مالیات به نرخ صفر است. آیین‌نامه اجرایی این بند متضمن سقف و نحوه برگزاری مناقصه، تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر و پرداخت خسارت به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیأت وزیران میرسد.

براساس لایحه بودجه سال 98 کل کشور درآمد حاصل از افزایش 200 تومانی بر روی قبوض مشترکین گاز 70 میلیارد تومان و درآمد حاصل از افزایش 100 تومانی برق نیز مبلغ 85 میلیارد تومان است.

عناوین برگزیده