تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۳۷۳
کد خبر: ۲۵۴۳۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
دیروز در تالار صنعتی بورس‌کالا رقم خورد؛

افت ۱۶ درصدی قیمت سبد میلگرد (فخاس) / کاهش قیمت پایه آهن اسفنجی جلایی به معاملات نداد

می متالز - بیشترین رقابت دیروز به سبد میلگرد ۲۸ تا ۱۴ مجتمع فولاد خراسان (فخاس) به میزان ۱۵ درصد نسبت به قیمت پایه اختصاص داشت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۱۴ آذر، ۱۶ درصد افت قیمت داشت. آهن اسفنجی نیز دیروز همچنان به دلیل نداشتن متقاضی از تابلوی معاملات حذف شد.
افت ۱۶ درصدی قیمت سبد میلگرد (فخاس) / کاهش قیمت پایه آهن اسفنجی جلایی به معاملات نداد

به گزارش می متالز، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران دیروز سه شنبه چهارم دی ماه، میزبان 10 هزار تن آهن اسفنجی، سه هزار و 300 تن سبد میلگرد و 600 تن شمش روی بود. در برابر این میزان عرضه، حجم معاملات این تالار حدود 3760 هزار تن بود و حدود 22 میلیارد تومان ارزش داشت. این معاملات طی 22 قرارداد انجام شدند. 

پرارزشترین معامله تالار صنعتی دیروز به شمش روی 99.97 «گسترش صنایع روی ایرانیان» در حدود 7.5 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول دیروز بدون رقابت، با قیمت پایه کیلویی 25 هزار و 267 تومان در حجم 300 تن فروخته شد. 

آهن اسفنجی نیز دیروز همچنان به دلیل نداشتن متقاضی از تابلوی معاملات حذف شد. این محصول دیروز 1360تومان قیمت داشت که توسط شرکت «جهان فولاد سیرجان» در حجم 5000 تن عرضه شده بود. این موضوع با توجه به کاهش 15 درصدی قیمت آهن اسفنجی نشان از بی‌ثمر بودن این تصمیم برای رونق معاملات آن دارد.  

گفتنی است، بیشترین رقابت دیروز به سبد میلگرد 28 تا 14 مجتمع فولاد خراسان (فخاس) به میزان 15 درصد نسبت به قیمت پایه اختصاص داشت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در 14 آذر، 16 درصد افت قیمت داشت. 

همچنین، سبد میلگرد مخلوط «تولیدی فولاد سپید فراب کویر» نیز با 12.4 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در 20 آذر، حدود 9 درصد کاهش قیمت داشت. این محصول کم ارزشترین کالای این تالار به میزان حدود 4 میلیارد تومان بود. 

طی معاملات دیروز تالار صنعتی، شمش روی 99.98 «صنایع خالص سازان روی زنجان» هم دیروز به قیمت پایه کیلویی 25 هزار و 267 تومان در 160 تن فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در 14 آذر، حدود 1.5 درصد کاهش قیمت داشت.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده