تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۱۸
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۵۴۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دادستان تهران خبر داد:

بدهی ۱۱۰۰ میلیاردی باقری درمنی به زیرمجموعه بانک بورسی،بانک فرابورسی و...

می متالز - دادستان تهران با اشاره به بدهی ۱۱۰۰میلیاردی باقری درمنی گفت : این متهم به بانک گردشگری ۹ میلیارد تومان، به شرکت سامان مجد۵۷میلیاردتومان وبه صرافی بانک اقتصاد نوین ۷۰میلیارد تومان ردمال دارد.
بدهی ۱۱۰۰ میلیاردی باقری درمنی به زیرمجموعه بانک بورسی،بانک فرابورسی و...

به گزارش می متالز، جعفری دولت آبادی در مورد اقدامات مجرمانه حمید باقری درمنی  گفت: وی پس از رسیدگی‌های قاطع به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شده و مبلغ قیرهایی که گرفته و پول آن‌ها را نداده به قیمت امروز ۹۰۰ میلیارد تومان است.  علاوه بر این به بانک ملی ۴۱ میلیارد تومان، به بانک گردشگری ۹ میلیارد تومان، به شرکت سامان مجد ۵۷ میلیارد تومان و به صرافی بانک اقتصاد نوین ۷۰ میلیارد تومان رد مال دارد که در مجموع بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است. 

وی پرونده دیگری نیز در اجرای احکام دادسرای تهران دارد که در حال اجراست و به موجب آن به دلیل تحصیل مال از طریق نامشروع باید مبلغ ۱۹ میلیارد تومان و ۹ میلیون دلار به بانک‌های کشاورزی و سپه  بپردازد.

این مقام مسئول با تاکید دوباره بر نقش یقه سفیدها و سرپنجه‌های فساد، یکی از منشاهای فساد را متهمانی دانست که توانستند با رانت و نفوذ و امروز و فردا کردن کار خود را پیش ببرند و اعلام کرد: ضرورت دارد سرپنجه‌ها و سران فساد اقتصادی تحت تعقیب قرار گیرند تا همگان متوجه شوند که جمهوری اسلامی در مبارزه با فساد جدی است. 

جعفری دولت آبادی به پرونده سایت همتا در رابطه با ثبت رجیستری تلفن‌های همراه نیز اشاره و اعلام کرد: در این رابطه متهمی دستگیر شده که در پاساژ علاءالدین و با استخدام چند کارمند، تلفن‌های همراه قاچاق را به صورت روزانه و بر اساس شمارهای «IMEI» که از طریق اینترنت می‌گرفت ثبت ریجستری می‌کرد و با این کار ۵۱ هزار تلفن همراه را در قالب موبایل مسافری ثبت کرده است.

وی ادامه داد: طبق مقررات هر مسافر می‌تواند به ارزش ۸۰ دلار گوشی تلفن همراه وارد کند و این فرد با استفاده از این سامانه و بدون سفر به خارج، این تعداد تلفن را ثبت رد و برای هر ثبت هم سی و پنج هزار تومان اجرت گرفته است. متهم پرداخت تعرفه گمرک را غیرواقعی می‌داند و عنوان کرده نازل‌ترین موبایل‌ها را انتخاب می‌کرده و برای هر ثبت سفارش مبلغی را دریافت می‌کرده که این اقدام وی منجر به فساد شده است.  

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده