تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۵۵۶۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حاجی پور در تشریح نشست فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس:

حضور وزیر صمت در فراکسیون تسهیل تجارت خارجی و داخلی/ فرش دستباف ایران ظرفیت بالایی برای ارزآوری دارد

‌می‌متالز - رئیس فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس با اشاره به حضور صمت در نشست فراکسیون متبوعش گفت: در این جلسه مسائل و موانع صادرات فرش دستباف ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، رضا حاجی پور رئیس فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس، در تشریح نشست این فراکسیون که با حضور فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی برگزار شد، گفت: این جلسه با محوریت استفاده از ظرفیت فرش ایران و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های تجاری فرش دستباف ایرانی برگزار شد.

نماینده مردم آمل در مجلس یازدهم ادامه داد: در این جلسه کارشناسان گمرک و کارشناسان حوزه فرش حضور داشته و ظرفیت‌های اشتغالزایی، کارآفرینی و ارزآوری این حرفه مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: همچنین در این جلسه که با حضور نمایندگان مجلس و وزیر صمت برگزار شد، به موضوع بررسی مسائل، مشکلات، موانع و ارائه راهکار‌های مناسب در جهت حل مشکل قالیبافان که یکی از اقشار هنرمند اصیل ایرانی هستند، پرداخته شد.

حاجی پور توجه به اتحادیه‌های فرش در سطح کشور، بحث بیمه قالیبافان و ارائه تسهیلات کم بهره به این قشر را از دیگر محور‌های این جلسه برشمرد و گفت: حضور فرش دستباف ایران در عرصه‌های نمایشگاه بین المللی و بازار جهانی به ویژه می‌تواند در حوزه ارزآوری برای کشور و توسعه صادرات نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موارد مطرح شده در این جلسه که از جانب برخی از فعالان این حرفه در حضور وزیر صمت، بیان شد از جانب فراکسیون مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده