تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۵۵۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ادعای عجیب نماینده مجلس به پرداخت یارانه ۴ میلیونی و آزادسازی قیمت ها

می متالز - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:اگر مسئول بودم و صد هزار میلیارد تومان تنخواه داشتم به هر خانواده ۴ میلیون تومان یارانه پرداخت کرده و به مرور طی ۱۲ ماه قیمت تمامی کالاها را آزاد می کردم.
ادعای عجیب نماینده مجلس به پرداخت یارانه ۴ میلیونی و آزادسازی قیمت ها

به گزارش می متالز، غلامرضا تاجگردون با اشاره به اینکه سال های 81 و 82 رقمی تحت عنوان شفاف سازی انرژی در بودجه مرقوم می شد گفت: این موضوع بهانه ای برای طرح هدفمندی یارانه ها طی سال های بعدی شد.

وی با اشاره به اظهارات احمدی نژاد مبنی بر پرداخت 900 هزار تومان یارانه به هر ایرانی افزود: سرانه یارانه هر ایرانی اعم از نقدی و غیرنقدی و پنهان 11 میلیون تومان در سال است. یعنی یک خانواده 5 نفره در سال 55 میلیون تومان یارانه دریافت می کند که اگر به این موضوع با نسخه احمدی نژاد نگریسته شود می توان گفت آب، برق و گاز آزاد شود و به هر خانواده ایرانی ماهانه 4 میلیون تومان یارانه پرداخت شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه با پرداخت یارانه 4 میلیون تومانی به هر خانواده ایرانی باید واقعیت قیمت کالاها را پذیرفت، ادامه داد: هر کارت ملی که در حال حاضر به مردم ارائه می شود، متناسب با آن یارانه پرداخت می شود که اگر این ارقام محاسبه شود می توان ماهانه 4 میلیون تومان به هر خانواده ایرانی یارانه پرداخت کرد.

تاجگردون با اشاره به طرح پیشنهادی درباره یارانه ها گفت: اگر مسئول بودم و صد هزار میلیارد تومان تنخواه داشتم، به هر خانواده 4 میلیون تومان یارانه پرداخت کرده و به مرور طی 12 ماه قیمت تمامی کالاها را آزاد می کردم که مردم نیز تحت فشار قرار نمی گرفتند.مردم می توانستند به مرور خود را با آزادسازی قیمت ها تطبیق دهند، چرا که در حال حاضر مشکل این بوده که پول نمی چرخد و ارزش چرخیدن ندارد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده