تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۵۵۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اقدام‌های بانک مرکزی در بازار ارز

می متالز - رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، تازه‌ترین اقدام‌های بانک مرکزی در بازار ارز و پول را تشریح کرد.
اقدام‌های بانک مرکزی در بازار ارز

به گزارش می متالز، عبدالناصر همتی در این پیام نوشت: همانگونه که پیش بینی شده بود، درروزهای اخیر به دلیل فرصت زمانی باقیمانده از سال جاری میلادی برای تسویه حساب بنگاه‌ها و تجار با طرف حساب‌های خارجی، تقاضای واقعی ارز به طور طبیعی تا حد زیادی افزایش پیداکرد. متاسفانه این بار نیز فرصت جویان و نوسان گیران با سوار شدن بر این موج و با کمک گرفتن از جو روانی در فضای مجازی افزایش کوتاه ‌مدتی را در نرخ ارز موجب شدند.

به گفته وی براساس پیش‌بینی انجام گرفته، دراین مقطع نیز بانک مرکزی با برنامه وتدبیر، نیاز تجار و سایر متقاضیان ارز را تامین و با اقدام‌های لازم ثبات را به بازار ارز برگرداند و آن را در مسیرتعادلی برپایه بنیادهای بازار و البته مدیریت بانک مرکزی قرار داد.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه این پیام نوشته: قبلا نیز تاکید کردم که ذخائر اسکناس کشور در وضعیت بسیار مطلوبی‌ است و تسلط واحاطه بانک مرکزی پرقدرت‌تر ازهمیشه است. در پاسخ به ابراز نگرانی برخی از صاحبنظران درخصوص معضلات پیش انباشته نظام بانکی، ذکر این نکته ضروری است که برنامه‌ها و اقدام‌های بانک مرکزی در بخش ارزی، هم‌راستا با اقدام‌های اساسی ولی دقیق این بانک دراصلاح و بازسازی نظام بانکی بوده و همچنان هر دو سیاست باقوت ادامه خواهد یافت.

عناوین برگزیده