به گزارش میمتالز، اینستاگرام قابلیتی را در اختیار کاربران بیش از ۳۰ کشور دنیا قرار میدهد تا از طریق بخش ریلز (Reels) به جمعآوری کمک مالی بپردازند. با این ویژگی کاربران میتوانند به بیش از ۱.۵ میلیون موسسه غیرانتفاعی در دنیا کمک مالی اهدا کنند.
متا در جریان طرحهای جدید مخصوص روز زمین از این تغییرات خبر داد. این شرکت اعلام کرد که تاکنون بیش از چهار میلیون نفر از طریق اینستاگرام و فیسبوک بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برای محافظت از محیط زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی کمک مالی کردهاند.
بر اساس مجموع تعداد حامیان مالی، محبوبترین پروژههای محیط زیستی The Ocean Cleanup و World Wildlife Fund بودهاند. اکثر کمکهای مالی کاربران اینستاگرام کمتر از ۲۰ دلار بوده است. متا خودش هزینه پردازشهای لازم برای پروژههای گردآوری اعانه را برعهده میگیرد تا تمام پول اهدایی از سوی کاربران به طور مستقیم به موسسات غیرانتفاعی برسد.
اینستاگرام گردآوری کمک مالی را آسانتر میکند
این بهروزرسانی در شرایطی معرفی میشود که اینستاگرام قبلا در سال ۲۰۲۰ پشتیبانی از جمعآوری اعانه را به بخش پخش زنده اضافه کرده بود. این شبکه اجتماعی اکتبر پارسال گفت به دنبال روش جدیدی است تا به کاربران اجازه دهد که به طور مستقیم از قسمت انتشار پست (علامت + در بالای صفحه) امکان ایجاد پروژههای جمعآوری کمک را داشته باشند.
قابلیت گردآوری پول برای امور خیریه هنوز رسما به ریلز اضافه نشده، اما برخی کاربران ظاهرا زودتر از بقیه به آن دسترسی پیدا کردهاند. اگرچه این پروژه در مجموع به نفع دنیاست، اما به متا هم کمک میکند. کاربرانی که یک بار با فرآیند آسان استفاده از این سیستم آشنا شوند، احتمالا در آینده هم مایل به استفاده مجدد از آن خواهند بود.
متا همچنین اعلام کرد که قابلیتهای بیشتری را به Climate Science Center اضافه میکند. این بخش در حال حاضر در بیش از ۱۵۰ کشور در دسترس است و به کاربران نشان میدهد که با چه اقدامات روزمرهای میتوانند با تغییرات اقلیمی مقابله کنند.