تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۴۵۲
کد خبر: ۲۵۶۹۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
قیمت نیکل در فراز و فرود 2018

نگاهی به برترین شرکت‌های سهامی تولیدکننده نیکل در بازار بورس کانادا

می متالز - قیمت نیکل در بورس فلزات لندن از نیمه دوم سال 2018 به بعد روندی کاهشی را در پیش گرفته است. با وجود اینکه تا به امروز نوسانات بسیاری در بازار این فلز مشاهده شده اما روندها به صورت کلی نزولی بوده است. در این گزارش نگاهی به عملکرد شرکت‌های صنعتی و معدنی فعال در حوزه نیکل در بورس فلزات کانادا انداخته می‌شود.
نگاهی به برترین شرکت‌های سهامی تولیدکننده نیکل در بازار بورس کانادا

به گزارش می متالز، در حالی‌که قیمت جهانی نیکل رشد مشخصی را در نیمه اول سال 2018 تجربه می‌کرد، نیمه دوم سال روندی نزولی به‌خود گرفت. طبعا در این شرایط برخی شرکت‌های صنعتی و معدنی در حوزه نیکل، روندهای مناسبی برای سهام مشاهده کرده و برخی دیگر در نیمه دوم سال، به ورطه سقوط افتادند. نمودار 1 تغییرات قیمت نیکل در بورس فلزات لندن را طی سال 2018 نشان می‌دهد.

در ادامه 3 شرکت برتر سال در حوزه نیکل در بورس‌های TSX و TSXV مورد بررسی قرار می‌گیرند. شایان ذکر است که این شرکت‌ها از میان شرکت‌هایی با ارزش بازار بیش از 10 میلیون دلار کانادا انتخاب شده‌اند:

 

1. شرکت RNC Minerals

این شرکت با میزان سود 205.71 درصد تا نیمه دسامبر 2018 و قیمت سهام 0.54 دلار کانادا بهترین وضعیت را در بین تولیدکنندگان نیکل داشته است. شرکت RNC Minerals در سال 2006 به جمع تولیدکنندگان نیکل پیوست، عمده فعالیت‌های شرکت به رسوبات معدنی نیکل و کبالت در کبک کانادا مربوط می‌شود. از سال 2006 تا به امروز، شرکت 90 هزار متر از منطقه معدنی تحت اختیار خود را مورد اکتشافات و حفاری قرار داده است. گفته می‌شود این شرکت قصد دارد تا مطالعات امکان‌سنجی جدیدی را در این مورد آغاز کند.

درحالی‌که این شرکت در میانه سال 2018 دوران نسبتا عادی اما با ثباتی را طی می‌کرد، از ماه سپتامبر به بعد هنگامی اکتشافات طلا در معادن Beta Hunt نیز در دستور کار آن قرار گرفت، سهام شرکت روندهای مثبت‌تری را به‌خود دید و به‌صورت پیوسته افزایش یافت؛ به‌نحوی که تا میانه دسامبر توانست رکورد 1.15 دلار برای هر سهم را برای خود ثبت کند.

 

2. شرکت Talon Metals

سود شرکت در معیار سال به روز، بیش از 90.91 درصد و ارزش سهام آن تا روز 15 دسامبر 0.105 دلار کانادا برای هر سهم بوده است. استراتژی کلی شرکت، تولید نیکل درجه یک برای کاربرد در بخش بازار باتری‌های خودورهای الکتریکی به‌شمار می‌رود. دارایی اصلی این شرکت در پروژه Tamarack در مینه‌سوتا است، به‌نحوی که میزان اکتشافات شرکت در حوزه این معدن بیش از 31 هزار هکتار بود.

 

3. شرکت FPX Nickel

میزان سود این شرکت از ابتدای سال جاری تا روز 15 دسامبر، نسبت به دوره مشابه از سال گذشته 15.97 درصد و قیمت سهام آن 0.11 دلار کانادا بوده است. شرکت FPX Nickel بیش‌تر بر طرح‌های توسعه پروژه Decar nickel خود در بریتیش کلمبیا تمرکز کرد. البته این پروژه تنها پروژه فعال شرکت نبوده و FPX طرح‌های بسیاری را در دستور کار خود قرار داده است که  برخی از آنان عبارتند از: Orca ، Wale و Mich در قلمرو  یوکان (Yukon).

عناوین برگزیده