تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۵۶۹۳۹
سرویس خبر : انرژی
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق خبر داد:

آغاز پرداخت بدهی عراق به ایران/ توافق دو کشور برای تداوم صادرات گاز

‌می‌متالز - رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه مقدمات پرداخت بدهی عراق به کشورمان فراهم شده است، گفت: مطابق توافقات صورت گرفته بین دو کشور، طی روز‌های آینده روال عادی پرداخت مطالبات ایران آغاز خواهد شد.

به گزترشمی متالز، «یحیی آل اسحاق» در مورد سفر سرپرست وزارت برق عراق به تهران درخصوص پرداخت بدهی‌های این کشور به ایران، اظهار داشت: ایران و عراق معاملات مستمری را با یکدیگر دارند که بخشی از آن توسط بخش خصوصی و بخشی دیگر توسط دولت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مبادلات بخش دولتی بیشتر در حوزه انرژی است، تصریح کرد: یک میلیارد دلار بخش دولتی از عراق باید دریافت کند که با توافقات صورت گرفته، بر اساس راهکار‌های بانک مرکزی این میزان بدهی به ایران از سوی عراق پرداخت خواهد شد.

آل اسحاق تاکید کرد: ۹ میلیارد دلار مطالبات بخش خصوصی ایران از عراق نیز در جریان است و مشکلی در سیستم پرداختی وجود ندارد و از طرق مختلف دریافت می‌شود.

وی با اشاره به روابط اقتصادی و سیاسی مناسب بین ایران و عراق، خاطرنشان کرد: در سفر وزیر برق این کشور به ایران در زمینه واردات مداوم انرژی توافقاتی انجام شده تا تجارت در این زمینه ادامه پیدا کند.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته، مقدمات پرداخت بدهی عراق به ایران فراهم شده است و تجارت دو کشور به صورت عادی ادامه دارد.

«عادل کریم» وزیر برق عراق در راس هیاتی وزارتخانه‌ای ششم اردیبهشت ماه به ایران سفر کرد تا درباره موضوع صادرات گاز به نیروگاه‌های عراقی و «پرداخت بدهی‌ها» به بخش برق و نفت ایران بحث و گفتگو کند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده