تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۵۷۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس سابق اتحادیه فروشندگان آهن:

دولت از تولیدکنندگان بازار آهن‌ حمایت کند

می متالز - با افت قیمت آهن‌آلات در بازار داخلی شروع شد که موجبات عقب‌نشینی مصرف‌کنندگان را فراهم آورد و جو روانی بازار را به‌صورت لحظه‌ای با تغییراتی مواجه کرد.
دولت از تولیدکنندگان بازار آهن‌ حمایت کند

به گزارش می متالز، این شک در خرید، در هر برهه‌ای از زمان که بازار آهن‌آلات روند کاهشی دارد در بین مصرف‌کنندگان و خریداران آهن‌آلات به وجود می‌آید، چراکه همیشه در بدترین روزهای بازار اولین نشانه از افزایش قیمت‌ها دیده‌شده، به همین علت فعالان این بازار ترس از بازگشت نرخ‌ها را دارند.

این در حالی است که هفته گذشته هر کیلو تیرآهن با قیمت ۴۱۰۰ تومان به فروش می‌رسید اما در حال حاضر قیمت هر کیلو تیرآهن به ۳۱۰۰ تومان رسید به عبارتی بازار کاهش 24 درصدی در قیمت را به خود دید.

هرچند که وضعیت بازار آهن آلات به‌گونه‌ای است که هیچ‌گونه اظهارنظر قاطعی درباره این بازار نمی‌توان عنوان کرد؛ اما آنچه از این بازار می‌توان رصد کرد، ادامه روند کاهشی قیمت‌ها با توجه به شرایط فعلی است.

در حال حاضر بازار فولاد و آهن در شرایطی است که طی ماه‌ها و حتی سال‌های گذشته تجربه نکرده است. این کاهش قیمت‌ها که با شیب تندی همراه بوده است، موجب شده تا ترس در بازار بیش از پیش دیده شود.

محمد آزاد رئیس سابق اتحادیه فروشندگان آهن دراین‌باره عنوان کرد: عواملی همچون نرخ دلار، قیمت‌ها در بازارهای جهانی، تقاضای واقعی در بازار داخلی به‌واسطه رکود در بازار ساخت‌وساز و دورنمای نوسان نرخ‌ها که همگی به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم بر این بازار تأثیر می‌گذارند، مسبب کاهش قیمت بوده‌اند. با توجه به اینکه شاهد کاهش قیمت دلار در دو هفته گذشته بودیم  و شرایط در بازار ساخت‌وساز نیز مناسب نیست بعلاوه اینکه محصولات ما افت صادرات داشته و کشورهای دیگر با کاهش قیمت سهم خود را در بازار افزایش داده‌اند برای نمونه چین با کاهش 80 دلاری کالای خود را در بازار رقابتی‌تر کرده است، شاهد این کاهش قیمتی هستیم.

آزاد افزود: اگر دولت در دی‌ماه و بهمن‌ماه از تولیدکنندگان این حوزه حمایت کند تا مشکلاتشان برطرف شود بعلاوه اینکه بانک مرکزی هم حمایتی در راستای تسهیل صادرات داشته باشد، قطعاً از اسفندماه تولیدکنندگان این حوزه می‌توانند بدون حمایت نیز کار خود را ادامه دهند و محصول داخلی بدون متقاضی باقی نخواهد ماند.

البته لازم به ذکر است که تکانه‌هایی در برخی محصولات آهنی شاهد بودیم.

عناوین برگزیده