تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۲۸
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۵۸۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حال صنعت مولیبدن کشور خوب نیست

می متالز - عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مولیبدن گفت: در حال حاضر کارخانه‌های مولیبدن با 30 تا 35 درصد ظرفیت تولید فعالیت می‌کنند و حال این صنعت بنا به دلایل مختلف ازجمله افزایش هزینه‌ها، نحوه عرضه مواد اولیه در بورس و... خوب نیست.
حال صنعت مولیبدن کشور خوب نیست

به گزارش می متالز، سید علی‌محمد ابویی در خصوص وضعیت تولید و صادرات این محصول در کشور اظهار کرد: بین 5 تا 10 درصد مولیبدن تولیدشده در داخل کشور مصرف و مابقی اغلب صادرات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال شروع برجام قیمت‌گذاری توسط شرکت ملی مس 10 درصد اضافه شد. معمولاً مولیبدن را بر مبنای کالای تکمیلی قیمت‌گذاری کرده و درنهایت هزینه‌های تکمیلی ازجمله حمل‌ونقل و گمرکی تا محل مقصد که معمولاً بندر روتردام هلند است را کاهش می‌دهند.

ابوئی ادامه داد: در حال حاضر با شروع تحریم‌ها تمامی هزینه‌هایی که کاهش‌یافته بود مترتب و نسبت به تحریم‌های قبلی افزایش نیز پیداکرده است؛ بنابراین ضمن اینکه کارخانه‌ها با ظرفیت تولیدی خود کار نمی‌کنند، هزینه‌ها نیز افزایش پیداکرده است.

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مولیبدن افزود: از طرفی عرضه‌ها نیز از طرف شرکت ملی مس دچار مشکلاتی شده و این شرکت عمده محصول را در اختیار یک واحد تولیدی وابسته به خود خارج از بورس می‌گذارد.

عناوین برگزیده