تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۲۵۸۸۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احیاء واحد‌های راکد صنعتی گیلان باعث اشتغال بیش از ۲۰ هزار نفر خواهد شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت گیلان در جلسه ستاد احیاء واحد‌های تعطیل و افزایش ظرفیت واحد‌های نیمه فعال در گیلان گفت: رویکرد جدید دولت در احیای واحد‌های تملک شده به‌منزله نجات منابع و سرمایه‌های کشور است و احیاء واحد‌های راکد صنعتی گیلان باعث اشتغال بیش از ۲۰ هزار نفر خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، تیمور پورحیدری افزود: برای رهایی و گره‌گشایی بخش تولید از چالش‌های پیش رو به‌شدت نیازمند عزم جدی بانک‌ها هستیم تا این همراهی باعث احیاء و تقویت حوزه تولید شود.

وی اعلام کرد: در فاز نخست، امسال احیاء و راه‌اندازی ۶۸ واحد تعطیل در برش استانی در دستور کار قرار دارد و در کمیته‌های مختلف کارشناسی آخرین وضعیت و موانع واحد‌های تعطیل و تملک شده به‌صورت حقوقی و فنی بررسی‌شده و برای تعیین تکلیف نهایی به کمیته‌های ستاد احیاء ارجاع می‌شود تا با حضور بانک‌های مرتبط و نهاد‌های ذی‌ربط اقدامات اجرایی انجام شود.

مدیرکل صمت گیلان خواب سرمایه‌های صنعتی را غیرمنطقی و خسارت‌بار دانست و ادامه داد: برای همگان واضح است که خاموشی خط تولید و فرسایش ماشین‌آلات و توقیف کارخانه‌ها هیچ پشتوانه و قاعده ارزشمندی برای اقتصاد این مرزوبوم ندارد و به‌طور یقین پویایی صنعت باعث ارزش‌افزوده و ایجاد اشتغال و کمک به تحول اقتصادی خواهد بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده